SELAMAT HARI LAHIR KAKAK

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semalam tanggal 10 Disember 2015, jam 9.41 malam genaplah umur kakak Dinah 8 tahun. Pengalaman pertama mengandungkan kakak memang memberi banyak kenangan pahit dan manis. Keluar masuk wad dah jadi macam check in hotel. Kali pertama kenal.dengan buku pink. Terkejut beruk bila kali pertama rasa tendangan kakak dari dalam perut. Kali pertama jugaklah cheq masuk labor room. Segala-galanya semuanya kali pertama.

Selama 3 tahun, kakak dipanggil ADIK dan diberi kasih sayang tiada tandingan. Sehinggalah adik Diyanah keluar, status ADIK telah bertukar menjadi KAKAK. Kasih sayang mama dan abah dikongsi bersama-sama kakak dan adik secara adil.

Kini kakak dan menjadi kakak kepada 2 orang adik. Mama dan abah berharap dan berdoa selalu agar kakak dapat menjaga adik-adik nanti. Menjadi seorang wanita yang solehah dengan akhlak yang mulia.  Menjadi harapan dan contoh yang baik untuk orang sekeliling.

Aminnnn....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tahun ni kakak sambut besday kakak dengan atuk dan nenek kat kampung di Kota Tinggi. Yang susahnya nak mencari kek besday kakak ni. Dah 2 kedai kek cheq singgah tapi katanya tak buat kek, hanya terima tempahan kek. Memang memainkan perasaan cheq betul lah... sepatutnya kat luar kedai tu patut tulis "kedai tempahan kek" bukannya "kedai kek".


Akhirnya jumpa jugak kedai kek ni. Tapi tinggal sebijik kek ja, tu pun baru keluar dari oven, krim pun dah letak lagi. Memang takdak pilihan lain, cheq tunggu ja ke tu siap. Dah siap keknya, memang menepati citarasa kakak. Ada hello kitty dan mashmellow.






Alhamdulillah, tahun ni sempat sambut semua besday family cheq. Tahun depan kita sambung celebrate semula dengan umur yang baru. Insyaallah.

4 comments:

  1. happy birthday kakak dinah yang comel lote' :)

    ReplyDelete
  2. happy besday dear.. sedapnya kek. aunty pantang tengok kek. hahaha

    ReplyDelete
  3. Bufday sehari sebelum tuuu. Hihi epy bufday kakakkk

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau boleh singgah lah lagi.