BETUL KE ORANG PEREMPUAN MALAS NAK ISI MINYAK KERETA???

Assalamualaikum semua...

Seperti soalan di atas, betoika orang pompuan ni malas nak berhenti isi minyak kereta ???
Yess, jawapannya bagi cheq ni.
Kebanyakkan kawan pompuan cheq bagitau depa memang segan nak berhenti si stesen minyak untuk isi minyak.
Cheq ni bukan jenis yang cepat gabra. Walaupun lampu minyak tu menyala, boleh lagi ulang-alik pi ambik anak, pi pejabat. Punyalah malas nak berenti isi minyak.



Antara sebab yang buat cheq jadi malas sangat adalah :

1. Kena turun berjalan ke kaunter untuk buat pembayaran. Nak pulak kalau pam yang kita berhenti tu jauh kat hujung, jauh perjalanannya nak ke kaunter. Nak pulak lagi bawak anak kecik, kena bawak sekali, takkan nak tinggal diorang dalam kereta tanpa pengawasan kan..

2. Kalau dah bawak anak ke kaunter bayaran, depa nampak pulak kedai serbaneka kat situ. Mesti nak masuk. Larang ka, jengil mata ka.. depa tetap nak masuk. Dah rugi masa, perbelanjaan pun terlajak laris. hehehe...

3. Nak cepat ke destinasi. Contohnya nak cepat pergi ambik anak sekolah. Kalau berhenti isi minyak lambat pulak jadinya.

4. Orang pompuan dah sampai stesen minyak, sebelum turun kena betulkan tudung. Pakai kasut untuk orang yang jenis drive kena berkaki ayam (bukan cheq ye).  Perbetulkan lengan baju dan macam-macam lagi la.

5. Terlupa tangki minyak di sebelah mana. Dah parking tapi tersilap arah tangki. Nak cari pam lain dah malas. Kalau tarik paip minyak tu sampai, kira ok lah. Kalau tak sampai, forward reverse la kereta tu.

6. Lain-lain...

Jadi untuk mengatasinya, selalu jugaklah cheq tukar kereta dengan suami. Tinggalkan kereta cheq yang takdak minyak tu. Jadi kalau dia naik, nak taknak dia kena isi minyak. Heheheh....Tapi selalu jugak cheq bagi duit minyak kat dia.

So, nak taknak orang perempuan ni kena biasakan berhenti isi minyak. Takkanlah rela nak tersadai tepi jalan.

4 comments:

  1. haha..kita suka isi minyak tp kna g stesyen minyak yg ada org tlg isi. kita tak pndai isi sendiri..:)

    ReplyDelete
  2. betoiiii... hahaha.. ade jek alasan... kita seyes xsuka isi minyak sndri..... tolong la faham kan kan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn.... Ada jugak alasan, tak jumpa stesen minyak...;)

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.