BEG PUN NAK RAYA JUGAK

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Semalam lepas buka puasa, sesaja jalan kat uptown tengah bandar. Memang takdak niat nak beli apa pun. Tapi bila dah nampak macam-macam benda tu, timbullah pulak niat nak membeli.

Salah satunya niat nak beli beg untuk raya. Teringin jugak cheq nak guna beg yang kecik comel. Boleh kepit kat ketiak atau galas kat tangan ja. Tapi bila dah memilih, beg yang besar juga jadi pilihan hati.



Mungkin disebabkan cheq ada anak kecik. Senang nak sumbat segalanya macam pampers, tisu basah, botol susu, baju salin kalau bertandang rumah sedara musim raya nanti. Dulu cheq pernah ada beg tangan kecil, jadinya beli persalinan anak asing, dahnya asyik tertinggal sebab terlupa bawak banyak beg.

Dengar macam berat ja sebab nak masukkan semua benda. Takpa, lagipun bukannya nak kena galas beg tu sepanjang masa. Memang sesuai beg besar ni untuk cheq yang senang lupa ni.

Ada kelemahan jugak beg besar ni. Masalahnya nanti kalau nak cari keronsang ka, kunci ka..mesti kena punggah keluar dulu semua barang, baru boleh jumpa. Hehehe..

~~ Terima kasih kerana sudi membaca ~~

10 comments:

  1. kita pun kena cari beg besar gak nnt huhuu anak kecil kata kan..cantik beg tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik ke? Husband kita tolong pilihkan.

      Delete
    2. Cantik ke? Husband kita tolong pilihkan.

      Delete
  2. Masih minat beg kecik jenis Sling... mudah nak kejar anak.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau keluar dekat-dekat ja,masih guna beg silang jugak.

      Delete
  3. yelah..ada ank kecik sng guna beg camni..skali harung leh sumbat belaka...

    selamat hari raya aidilfitri
    maaf zahir & batin

    Love,
    Lya Afrina

    ReplyDelete
  4. Beg mak mesti macam-macam ada.. Sebab tu kena besar beg nya. Hehe. 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak jadi mak ni la, baru pandai guna beg besar-besar 😊

      Delete
  5. handbag aida besar jugak.
    mcm2 tok nenek ada dlm tu.
    mudah la Ann. kita beranak 3 org kan.
    tau jer la brg kita lagi, brg anak lagi.
    kekadang brg asben pun join masuk beg kita :)

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.