MASALAH RUMAH TINGGI-TINGGI

Assalamualaikum..

Saya kembali lagi..
Lama jugak la cheq menyepikan diri.
Sebelum terlambat cheq nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Raya tahun ni kami sekeluarga menyambutnya di Kelantan secara sederhana ja.
Masak pun ala kadar ja, sekadar untuk kami anak-beranak.
Memang cheq takdak jemput sapa-sapa pun datang ke rumah.
Ada sebabnya....

Untuk pengetahuan semua, cheq sekeluarga tinggal di rumah yang disediakan oleh majikan di Kota Bharu.
Rumahnya jenis rumah pangsa dan mempunyai 8 tingkat. 
Of course la ada lif.
Tapi sejak seminggu yang lepas, penghuni blok cheq ni kena exercise naik tangga untuk kerumah masing-masing sebabnya kedua-dua lif dah tak berfungsi.
Bayangkan jiran cheq yang duk kat tingkat 8 tu naik turun setiap hari. Fuhhhh, cheq yang duk kat tingkat 4 ni pun dah rasa lelah sangat.
Aduan dah dibuat tapi sampai sekarang takde tindakan.

Pernah jugak husband cheq terperangkap dalam lif. Tunggu 40 minit baru bantuan tiba. Itupun husband cheq telefon kontraktor lif yang sebelum ni. 
Walaupun dia dah takdak kontrak lagi dengan bangunan ni tapi dia tetap datang tolong disebabkan kenal rapat dengan husband cheq.

Keadaan tangga pun kotor sebab memang jarang guna sebelum ni.
Apa yang cheq bimbang sangat kondisi pemegang tangga yang diperbuat dari besi tu.
Dah la ruang jaring antara satu sama lain tu besar jaraknya, boleh muat badan budak usia 2 tahun. Lagi satu takut besi tu dah mereput sebab bangunan ni dah lama sangat.

Inilah sebabnya kawan-kawan cheq taknak datang ke rumah. Tak larat nak memanjat tangga. Cheq pun kalau dah masuk rumah, memang tak keluar dah. 
Terperap dalam rumah. Esok paginya baru keluar semula.

Gambar hiasan

Niat di hati nak pindah keluar dari rumah ni. Nak cari rumah yang ada laman untuk anak-anak.bermain. Dah jumpa pun rumahnya tapi tak sesuai plak. Selalu sangat dilanda banjir kawasan tu.
Kena usaha cari yang lain.

1 comment:

  1. Kak ann duk block yg mana satu.. Berek polis tu la tempat ekin masa kecik dulu3 g beraya hihihi tersekat dlm lif... Memang bgunan berek tu dah lama.. Lg pulak pak saudara ekin pernah tinggal situ hijihi

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.