CABARAN NOVEMBER #1 BY KATHY R'BAIN : HARI 2

Hari 2 : 11 tempat yang ingin dilawati didunia

Menyahut cabaran di hari kedunia. Kalau ikutkan hati memang nak berjalan dan bercuti sekerap yang mungkin. Nak jelajah ke negara-negara luar. Tapi kerana kekangan masa dan fulus kena pikir banyak kali. Boleh dijadikan plan jangka masa panjang.



1. MEKAH
Tempat yang diidam-idamkan oleh semua umat Islam. Insyaallah, semoga suatu hari nanti kita semua berjaya sampai ke sana.

2. PIRAMID
Antara 10 benda ajaib di dunia. Nak pergi cari mumia, hehehe


3. PULAU JEJU
Gara-gara terpengaruh dengan cerita Running Man. Tapi memang serius cantik dengan kepelbagaian musimnya.

4. PULAU MALDIVES
Bayangkan berlari-lari di atas pasir yang putih.


5. DISNEYLAND
Ni semestinya untuk anak-anak. Mesti diaorang rasa seronok bila jumpa watak-watak kartun kat sini.

6. TEMBOK BESAR, CHINA
Ni pun antara benda ajaib di dunia. Rasanya mahu berpeluh jalan dari hujung ke hujung.


7. BALI
Terletak di Indonesia. Tengok gambar-gambarnya saya buat hati teruja nak kesana.

8. VENICE
Kota yang penuh cinta. Naik gondola bersama tersayang menyusuri sepanjang sungai sambil diiringi muzik yang romantik... (berangan lebih)


9. EIFFEL TOWER, PARIS
Berkelah sambil berlatar belakangkan menara ni.

10. KOH SAMUI
Terletak di Thailand. Antara salah satu pulau dengan pasir yang sangat cantik.


11. UNIVERSAL STUDIO SNGAPORE
Yang paling dekat. Nak rasa adventurenya masuk ke dalam sana.

Selesai sudah cabaran hari ini..






20 comments:

  1. wahh..best2 tempat tu mama
    menjadi idaman sofu juga diataranya tu..
    moga menjadi realiti impian kita ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah Sofu. Mana tau satu hari nanti dapat rezeki terpijak, leh la bawak satu family. ;-)

      Delete
  2. Semoga mama dapat pergi tempat yg diimpikan ni..hehehe..Cik Mimie pun nak pergi tempat2 ni jugak :)

    ReplyDelete
  3. Pulau jeju tu nampak best kan..nak juga ke Bali..apapun, semoga tercapai ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikutkan semua tempat nak pergi kann..
      Mudah-mudahan tercapai satu hari nanti

      Delete
  4. banyak juga tempat yang sama kita nak pergi..nanti kita buat rombongan blogger la..hehehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnya kalau kita pergi ramai-ramai.;-)

      Delete
  5. Replies
    1. Doa-doakanlah yer...dapat pergi satu tempat pun dah ok

      Delete
  6. semoga tercapai hasrat mamafar... insyaAllah.... seronok pulak tengok listing tempat tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikutkan banyak lagi tempat nak pergi..^_^

      Delete
  7. yang pantai2 tu pun impian gak. semoga dapat pi na. walapun bukan semua, yang first tu pun alhamdulillah dah. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kalau dapat umrah pun dah takpa. Nak tunggu turn haji, jauh lagi

      Delete
  8. pulau Maldives sangat lawa!! teringin gak nak ke sana..

    ReplyDelete
  9. kalau lah byk duit semua tempat tu sis nk terjah :-)

    ReplyDelete
  10. Smua tmpt tu jgk tmpt yg sme dgn qis nk pegi..Bila la dpt g kn? huhu

    Belog Miss Balqis

    ReplyDelete
  11. hm mesti best kalau dapat pergi mekah..

    ReplyDelete
  12. semoga tercapai impian mama ke sana...amin

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.