Fikir Yang Baik-Baik Saja




25 comments:

  1. hidup ni bukan untuk memuaskan hati orang lain :)

    ReplyDelete
  2. susah berhadapan dengan orang yang asyik berpikiran negatif macam tu..sebab wana pernah berhadapan dengan orang macam tu..yang perasan sangat dirinya perfecto..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abaikan je Wana
      tak rugi kalau tak kawan dengan dia pun

      Delete
  3. ISh ish manusia skrg kan. Risau jee diri sendiri pun mcm ni tanpe sedar :( harap harap tidak lahh yee. Tak boleh nak puaskan hati setiap orang! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, memang susah nak puaskan hati orang
      sentiasa nampak salah orang jer

      Delete
  4. Ada juga manusia macam ni kan, dia pikir diri dia dah cukup sempurna dari org lain.. minta dijauhkan la dari sifat macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan kita tergolong orang camni

      Delete
  5. Fikir positif mencerminkan diri kita yg positif. Kalau byk terfikir yg sebaliknya, tak terlambat untuk baiki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak semestinya yang terbaik untuk kita akan jadi terbaik untuk orang lain jugak kan.

      Delete
  6. sentiasalah bersangka baik..
    huhu.. xsemestinya apa y kita fikirkan tu sama dgn apa y org y kita fikirkan tu alamikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Lya.
      hanya yang mengalaminya tahu perasaan tu, perasaan serba salah

      Delete
  7. Replies
    1. itulah masalahnya orang kita
      selalu pikir negatif tentang orang lain

      Delete
  8. orang yang dok mengata tu semua orang yang tak kenal kita betul2. sebab tu depa judge camtu. pendek kata dont judge people. huhu

    ReplyDelete
  9. Yang paling senang kita jadi jew diri sendiri... Nak berkawan kena la terima seadanya kan...

    ReplyDelete
  10. ade je xkene dimata mereka kan. alahai.

    ReplyDelete
  11. mari kita jauhkan sikap yg begitu kan...sentiasa lah bersangka baik

    ReplyDelete
  12. Ya kita kena slalu fikirkan yang positif jer.. baru kita akan jadi yang positif..biarkan apa pandangan org lain.. anggap laa ia sebagai cakap2 kosong ja..

    ReplyDelete
  13. jangan difikirkan pandangan orang
    lebih elok memikirkan pandangan ALLAH pada kita =)

    ReplyDelete
  14. Bkn kite blwh puaskan ati semua org... yg penting kite sndiri tau ape kite bt

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.