Mood Ke Laut

Alhamdulillah...setelah beberapa hari hujan, harini sinar matahari keluar menonjolkan diri.
Tapi hati ni tak seceria sinar mentari itu. 
Mood nak berblogwalking hilang begitu saja. 
Semuanya bagaikan tiba-tiba terhenti bila terima berita yang tak mengembirakan.
Pakaian dah siap ditempah.
Menu tambahan untuk diri sendiri pun dah pilih.
Tapi demi membantu orang lain, aku rela korbankan cutiku ini.

Tersentap seketika bila dimaklum cuti dibatalkan dan dibekukan.
Bak kata pepatah, kena paksa rela.
Keadaan cuaca kat sini tak membenarkan kami semua keluarga tinggalkan bumi kelantan.
Sedih ja suara emak cheq bila bagitau kami tak dapat balik kampung untuk kenduri kali ni.
Time ni lah nak berkumpul sanak-saudara.
Minta-mintak la cuaca pagi ni berterusan dan boleh bercuti semula.


12 comments:

  1. Alahai sedihnye...smg cuaca kembali cerah dan perancangan mama dpt berjalan dgn lancar. Aamin..

    ReplyDelete
  2. Sedihnya..sabar ya mama..nanti bila semuanya dah ok pasti dpt blik kg..

    ReplyDelete
  3. oh.. ala ciannya.. mama harap semuanya akan ok kembali..
    Mama Niza

    ReplyDelete
  4. tabahlah.. mungkin ada hikmah disebalik berita sentap 2.. chill sis.. ^_^v

    ReplyDelete
  5. Jgn sedih2...mungkin ada hikmah....

    ReplyDelete
  6. Sabar mama. Ade hikmahnya tu. Lainkli cuba plan lg yer ;)
    Belog Miss Balqis

    ReplyDelete
  7. bertabahlah wahai kak norihan. kenduri bila?

    ReplyDelete
  8. Ayah kite dulu keje polis, bile cuti dibatalkan atau dibekukan je, hati anak ini, alahaiii sobb sobsss sedih gilos sebab tetibe nak kena batal. Semoga akk tabah lah ye..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.