Rasa Macam Nak Demam

Gara-gara keluar bertugas tengah hujan lebat malam tadi.
Nak ditangguh, dah sekerat jalan buat kerja.
Baik habiskan saja, takdak la hutang kerja.


Pukul 1100 malam keluar rumah setelah tidurkan si baby.
Jeles tengok dia nyenyak tidur.
Setelah pusing-pusing bandar dan check apa yang patut, singgah jap mengeteh dulu.
Cheq sempat lagi order roti canai.
Kat rumah taknak makan, kononnya diet.



Selesai tugas lebih kurang jam 4 pagi.
Balik rumah, terus mandi sebab kena hujan.
Pagini bangun rasa kepala berat dan pusing-pusing dah.
Mata pedih, hidung pun sumbat, badan pun rasa lenguh-lenguh.
Nasib baik cik husband pun off duty harini.
Takmo la demam, nanti tak cantik.
(Erkk, ada kena-mengena ka??? )

27 comments:

  1. Berkhidmat untuk negara, rehat cukup2 hari ni yer sis. semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  2. cepat2 makan ubat, get well soon mama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Ana =)
      Saya ni jenis susah nak makan ubat.

      Delete
  3. Get well soon dear!
    Rehat banyak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nad =)
      Memang rehat sepuas-puasnya harini. Cik husband take over anak-anak.

      Delete
  4. Take care Mama :) Jgn lupe mamam ubat tau..hee ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Mimie =)
      Malas makan ubat, buat-buat lupa la. Hehehe

      Delete
  5. sedapnye canai tu kak. kena dgn teh tarik. yummy. makan vitamin c blh kuatkan antibodi badan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antibodi lemah ni, kena hujan sikit dah demam.

      Delete
  6. dan lagi pekena roti canai tengah malam..

    mungkin sangkut paut kot, sebab bila demam kan mesti muka nampak lesu. hehe. tapi apa2 pun, semoga cepat sembuh! take care. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lapaq la Cik Fafa, tengah-tengah hujan ni.
      Kannnn...muka pucat lesu mana cantik. Macam hantu.

      Delete
  7. jumpa doctor dan cepat makan ubat...sekarang musim demam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musim hujan kat sini. Memang ramai demam.

      Delete
  8. huish.. sampai pukul 4 pagi? jaga diri leklok ye kak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa dah tu Amy.
      Esok paginya akak off la, tak payah masuk opis.

      Delete
  9. Replies
    1. Itulah tugas mak guard. Kerja tak tentu masa =)

      Delete
  10. lorr..jaga kesihatan kak.. jgn lupa mkn ubat taw :)

    ReplyDelete
  11. wahh kerja sampai 4 pagi?
    Macam ayah kite dulu, kerja tak menentu bila
    Lepas dah pencen ni nampak lah ayah rileks dekat rumah
    Tp ayah yang tak sng duduk sebab takley dok diam, dah biase buat kerja

    ReplyDelete
  12. jam 4 pagi baru balik..mmg penat lah keje cam tu..byk2 berehat ye

    ReplyDelete
  13. penat meronda kak. best r lepak mapley malam2. tapi kalau hujan leceh kan. moga akak dah sihat :)

    ReplyDelete
  14. Ooo demam xcantekk ke mama... sbb pucat je kott

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.