CABARAN NOVEMBER #2 BY KHATY R'BAIN : HARI 3 - Gambar Pemimpin Yang Dikagumi

Hari 3 : Gambar Pemimpin Yang Dikagumi


Pemimpin negara : siapa yang tak kenal dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia yang ke 4. Bukan setakat dikagumi oleh rakyat Malaysia, malah digeruni oleh negara Barat.

Pemimpin negeri. Menjadi Menteri Besar Kelantan untuk 23 tahun berturut-turut. Beliau juga adalah diantara 50 orang tokoh Islam yang berpengaruh di dunia. Itulah Tok guru Nik 
Aziz B. Nik Mat

Pemimpin keluarga. Seorang yang amat tegas tetapi tetap mesra dengan anak-anak. Itulah ayah cheq Yusuf B Ibrahim.

24 comments:

  1. Bapa kita adalah pemimpin yg terhebat juga kan...

    ReplyDelete
  2. Wana pun kagum dgn tun dr mahathir..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perdana menteri yang paling lama mentadbir Malaysia.

      Delete
  3. baru ja tengok kat fb, tok guru cukur jambul anak ayu. untung sangat!! ^_^
    kak dok klate mesti dah pernah jumpak kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jugak baca cite Ayu tadi. Penah jumpa tok guru, dah tak bapa nak larat dah la ni.

      Delete
  4. dok kat kelanatan mama boleh jumpa selalu tuan guru masa hari jumaat kat pasar dia selalu bg ceramah kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesak kat situ tiap-tiap pagi jumaat. Dulu sebelum ada anak kecik ni rajin la pi sana.

      Delete
  5. ayah kita juga yang terhebat :')

    ReplyDelete
  6. tiga2 tu bagus. saya pun suka Tun Mahathir dengan Tok Guru NA. :)

    father is our first love kan. no one can replace him ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki pertama yang kita kenal kat dunia ni. Ayah la..

      Delete
  7. Yup! Abah Cik Mimie pun pemimpin yang hebat!! :)

    ReplyDelete
  8. IM respect pemimpin2 kat atas. Ada kewibawaan tersendiri :)

    ReplyDelete
  9. suka juga dengan dua pemimpin kat atas tuh.. yup bapa sendiri pun kagum juga..

    ReplyDelete
  10. SA pun kagum dan salute dengan pemimpin kat atas sekali tu...

    ReplyDelete
  11. yeah...ayah mesti masuk dalam list kan

    ReplyDelete
  12. Saya pun kagum dengan 2 pemimpin ni.
    Sorang bijak...
    Sorang lagi warak..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.