CABARAN NOVEMBER #1 BY KATHY R'BAIN : HARI 10

Hari 10 : 11 jenis bunga yang disukai.



1. Bunga Cempaka Kuning - ingat arwah tok dulu, selalunya kutip akan masukkan dalam poket baju. Semerbak bau baju kita.
2. Bunga Ros 
3. Bunga Raya
4. Bunga Dahlia
5. Bunga Lavender
6. Bunga Tulip
7. Bunga Matahari
8. Bunga Tanjung
9. Bunga Melur
10. Bunga Tahi Ayam
11. Bunga Kertas

Time kecik-kecik dulu kutip bunga buat main masak-masak. Siap potong dan campur. Cheq pun pernah rasa mandi bunga. Memang segar dan wangi ja.

26 comments:

  1. sha suka bunga cempaka dan melur!! wangi sangat bau dia... boleh bawak tido lagi...

    ReplyDelete
  2. Suka tengok bunga kertas klon..ada warna merah, kuning, putih dan pink..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jugak kawinkan pokok ni. Keluar warna pun cantik-cantik jugak.

      Delete
  3. Mama yg no 10 tu mama suka sbb corak bunga dia cantik ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia punya kelopak bunga cantik jer tersusun. =)

      Delete
  4. BUnga tahi ayam pun suka mama farhanah? hehehe mungkin sebab sususan bunga yang berwarna warni yaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, susunan kelopak dia cantik. Bau dia pun wangi, tak sama bau cam tahi ayam pun =(

      Delete
  5. Haha...betul tu mama..wana pun suka main masak2.habis bunga dicabut jd mangsa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah permainan kita zaman budak-budak dulu kan Wana =)

      Delete
  6. bunga ros..bunga ros..cntik sgt..heheh :)

    ReplyDelete
  7. pernah jugak ambik bunga main masak2. ^_^ cuma tak pernah mandi bunga ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permainan budak-budak kampung.
      Segar badan lepas mandi bunga.

      Delete
  8. arwah abah saya sangat suka bunga matahari. dulu rumah penuh dengan bunga matahari. gambar lah, bunga tipu lah, arwah atuk pun pernah tanam pokok bunga matahari.

    tapi sejak arwah abah dah xde, x pernah dah tengok bunga matahari.. hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amy teruskanlah hobi arwah ayah Amy ni.
      Jangan sedih-sedih yer..

      Delete
  9. Replies
    1. Ni pun bunga-bunga yang ditanam keliling kampung dulu. Tu yang boleh ingat. =)

      Delete
  10. Kalau IM tak tau nak pilih bunga apa. Hehe

    ReplyDelete
  11. HAHA potong bunga waktu kecik kecik mmg best. Lagi2 bunge kertas! hihihi
    Bile besar tak suke bungee >______________<

    ReplyDelete
  12. pernah gak mandi bunga konon nya nk ringan jodoh..tapi nan hado hahah

    ReplyDelete
  13. ina suka bunga matahari.. ^^ cikgu ina kata bunga matahari ni ada satu tindak balas dengan matahari tp ina dah lupa dah apa nama tindak balas tu.. tp ina mmg wow jugak sbb dia ikut arah matahari..

    ReplyDelete
  14. saya x minat bunga. hehe. tapi teringin nak pegang lavender :)

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.