Cuti Lagi

Cuti umum pada 11 - 12 November 2014 sempena Ulangtahun Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V Yang ke - 45.

Tahun-tahun sebelum ni cheq akan bertugas mengawal istana Balai Besar dimana diadakan acara pengurniaan darjat-darjat oleh yang mulia Sultan ni.
Time tu bolehla tengok kerabat-kerabat diraja berfesyen, bermekap.
Lepas upacara tu, Sultan akan berangkat ke Padang Merdeka untuk menyaksikan perbarisan daripada unit berpakaian uniform dari sekolah-sekolah dan jabatan-jabatan.
Majlis akan disudahi dengan tembakan meriam sebanyak 21 das.
Tapi tahun ni cheq tak terlibat, bagi orang-orang muda plak buat kerja. 
Sempat jugak semalam pusing-pusing kat bandar, memang meriah dan cantik dengan lampu-lampu dan hiasan.



DAULAT TUANKU !!!

25 comments:

  1. Replies
    1. Tersangat syok boleh golek-golek dengan anak-anak.^_^

      Delete
  2. wow!

    untung ler cuti.. hehe.. saya cuti hari sabtu ahad je la skang... dah sama sibuk macam orang keje *dan-dan*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuti pun sibuk jugak.
      Sibuk dengan anak-anak kat rumah.
      Jadi surirumah lagi banyak kerja.

      Delete
    2. tapi at least dapat spend time masa dengan anak-anak kan.. nanti anak-anak dah besar, susah nak jmpa diorang...

      Delete
    3. saya klik2 nuff2 mama juga ^^

      Delete
  3. bestnya dapat cuti dua hari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hari Keputeraan Sultan Kelantan memang cuti 2 hari, kalau negeri-negeri lain sehari jer..tu yang bestnya.

      Delete
  4. Wahhh cuti. selamat bercuti! Boleh lah blogwalking..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @nur as baru nak start bw. Pagi tadi sibuk. ;-)

      Delete
    2. Takpelah, biasa lah. Semua org faham yg masing2 pun ade komitmen lain kan kak..

      Delete
  5. Replies
    1. Selamat beristirehat jugak untuk cikgu Qis ;-)

      Delete
  6. specialnya. dua hari cuti. hehe.

    p/s; kak kerja sebagai polis ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang special sampai 2 hari cuti.

      Akak kerja guard jer. XD

      Delete
    2. yaka?guard tu kira polis la jugak kan?hehe.

      Delete
  7. Selamat bercuti dan beristirehat dengan keluarga mama

    ReplyDelete
  8. Happy holiday mama...patutlah feel happy je kan :)

    ReplyDelete
  9. bestnya cuti...kalau dpt cuti mau satu hari tdo je kat umah

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.