Dah Wangi


Malam kelmarin, anak-anak cheq buat parti bedak.
Yang memulakannya mesti si kecik Damia, dan kakak-kakak dia turut menambah memeriahkan majlis.
Habis satu botol besar bedak ditaburkan.
Cheq plak duk sibuk sidai baju kat luar, tak perasan kemeriahan diaorang berparti.

Paling sakit jiwa bila tengok kasut kawad cheq yang berkilat dah berdebu.
Nak marah pun dah tak guna.
Malas nak kilatkan balik, just lap dengan tisu basah ja...
Esoknya pergi taska, tak pakai bedak.
Padan muka korang...hahahha

Semalam cheq keluar pergi cari bedak diaorang.
Alang-alang dah cari bedak, sambar sekali dengan lotion dan colonge.
Semestinya lah jenama Baby Johnson.
Kali ni beli yang kecik ja.
Boleh sembunyi dalam laci daripada diorang ambil main.


Pagini dah lumurkan diaorang dengan benda-benda ni.
Pakat-pakat duk kata wangi.
Mama pun semakin suka cium korang.

26 comments:

  1. Samalah anak saya.
    Pantang jumpa bedak.
    Memang saya letak tempat tinggi supaya depa x perasan. Tapi, kadang2 tu nampak jigak. Ermmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua budak memang camtu kut.
      Jangan kata bedak diaorang jer, kadang-kadang bedak compact mama diaorang pun dihancur-hancurkannya.

      Delete
  2. budak-budak dan bedak tak dapat dipisahkan rasanya...he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya gitu lah.
      Saya kecik-kecik.dulu pun suka main bedak, heheheh

      Delete
  3. Hehe..budak2 mmg mcm tu.kalo bleh habis sebotol dituang..habis putih lantai sbb anak2 buah wana pun suka bt mcm tu..heheh..

    Mama ditag utk liebster award ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq tag saya Wana =)

      Ini pun dah sembunyi, camna boleh jumpa plak.
      memang berparti habis diaorang malam tu.

      Delete
  4. baby johson punya barang semua wangi2..suka lotion dia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak daripada anak 1st lagi memang guna J&J ni.
      wangii

      Delete
  5. Hahah dulu mase kwcik2 pon ayu suke maen bedak.. abis 1 botol.bedak licin.. maen sembur2 dpn kipas la

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaga-jaga Ayu, nanti turun ke anak perangai tu...hahahah

      Delete
  6. produk J&J mmg menjadi pilihan ibu bapa untuk anak2, sbb wangi dan sesuai dgn kulit kanak2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang terbaik J&J ni..
      dari dulu lagi saya guna

      Delete
  7. Haha. budak-budakkan. memang suka explore. ;)

    ReplyDelete
  8. budak memang suka main bedak. anak ija pon sama. yang gegirl. yang boy xd nak maennyer

    ReplyDelete
  9. suka jugak bau dia. macam bau baby. hehe.

    ReplyDelete
  10. haha. sabo jela kak. habis putih satu rumah. hehe

    ReplyDelete
  11. bedak anak2 aida memang beli kecik-kecik...
    and simpan dlm laci.
    if not memang semerbak berabuk la bedak sekitar rumah!!!

    ReplyDelete
  12. Ingat lagi anak pernah main bedak.. yang bestnya anak usung botol bedak masuk dalam bilik air, boh air dalam botol tuh..abis lingkup bedak tu.. huhuhu..

    ReplyDelete
  13. Ingat lagi anak pernah main bedak.. yang bestnya anak usung botol bedak masuk dalam bilik air, boh air dalam botol tuh..abis lingkup bedak tu.. huhuhu..

    ReplyDelete
  14. haha best giler main bedak, tak ingat dunia. Tapi takde lah samppai satu botol besar habiskan, haha

    Dah wangi yee.. bagus2
    dah lama tak jumpa johnson sebab sekarang addicted dengan safi.. haha

    ReplyDelete
  15. Feeling feeling salji kot. Hehe. Mmg wangi bilik lah jadinya..

    ReplyDelete
  16. Feeling feeling salji kot. Hehe. Mmg wangi bilik lah jadinya..

    ReplyDelete
  17. waktu adik2 masih kecil suka jgk sapu dorang ngan bedak ni ..mmg wangi

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.