KUASA VIRAL

Assalamualaikum

Sekarang ni tengah rancak video klip tentang kumpulan wanita berloghatkan dialek Kelantan memukul seorang wanita dalam facebook. Kes ni berlaku dalam daerah cheq. Pada mulanya kes ni nampak biasa saja macam kes-kes yang sebelum ni tapi bila video mereka bertomoi ni keluar dah jadi luar biasa. Jadi perhatian semua. Mangsa dalam kes ni telah membuat repot polis mengatakan dia kena pukul dengan stereng lock sebelum tersebarnya video klip ni.



Sebenarnya cheq pun tak tengok video tu sehinggalah tertangkapnya saspek rambut perang tu. Pada mulanya, saspek tu mengaku dia hanya tampar-tampar mangsa saja, cheq pun jadi kesian sebab pikir dia ada anak. Lepas cheq tengok video dia sepak terajang pompuan tu, terus darah naik sampai kepala. Mati-mati cheq kena tipu. Sepanjang cheq soal-siasat dia, tapak tangan  cheq ni ringan ja nak kena muka dia.

Puncanya sebab cemburu. Mangsa tu ada hubungi bekas boyfriend dia yang mana lelaki tu sekarang ni adalah boyfriend si rambut perang tu. Semasa dalam tahanan, berbeza sangat perwatakan rambut perang tu. Lemah lembut, cakap pun macam berbisik ja. Dalam video tu bukan main lagi, angkat kaki sampai ke kepala. Bila ditanya ada tak adegan membogelkan mangsa. Sunguh- sungguh si rambut perang ni menafikan. Tup-tup semalam keluar video adegan mangsa dibogelkan. Memang takleh caya cakap si rambut perang ni.


Tangkapan telah dibuat ke atas 2 lagi wanita yang bertindak merakam kejadian ni. Semuanya atas arahan si rambut perang ni. Manakala 2 lagi saspek telah melarikan diri dipercayai bersembunyi di Golok. Tak mustahil, dengan kuasa viral ni, diaorang ni panas punggung sebab muka diorang dah dikenali. 

Insyallah, kes ini akan dibawa ke muka pengadilan dan sipelaku akan dikenakan tindakan seberat-beratnya. Itupun kalau cheq jadi Majistret.



Notajarihalus : sebelum melakukan apa-apa, pikir sedalam-dalamnya tentang baik dan buruknya. Jangan buat undang-undang sendiri. Ada mulut, mata, telinga, otak...boleh bawak berbincang dulu. Jangan malukan diri sendiri.


15 comments:

  1. apa lah yang diorang dapat dari pukul2 orang ni kan? cuba dia kena pukul. kne malukan. apa perasaan dia? lelaki boleh di cari. tapi maruah?

    ReplyDelete
  2. Astagfirullah.. aib kan mama peri laku manusia sekarang ni... semoga menjadi iktibar buat yang lain yang suka sangat bertindak mengikut nafsu semata.

    ReplyDelete
  3. waniat skrg dah hilang kelembutan.. tp lagi bodoh bl bergadu kerana lelaki..

    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
    Dan Entri terbaru di Cantiknya Mereka Menutup Aurat

    ReplyDelete
  4. dia ingt kalau ckp lembut2 cmtu, polis nak lepaskan dia....hhahaha

    ReplyDelete
  5. memalukan diri sendiri ja kes macam ni..viral dengan perkara yang tak berfaedah..ish..ish..remaja sekarang memang berani buat apa saja..tak pikir kesan dari perbuatan yang dibuat..

    ReplyDelete
  6. Menyampah sangat dengan perempuan2 camni... sebenarnya nak panggil betina terus... tak layak jadi perempuan.. boyfriend je pun.... dah huru hara cenggini.... memalukan !

    Salam singgah kak.. rindunya nak bertapak kat sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha, orang-orang kat sini kalau panggil tino tu dah biasa. Kalau perangai cam ni panggil jalang ja.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Betul tu Ann.
      tino tu kelantan biasa kan refer to perempuan.

      Delete
  7. suka sangat ambik2 video ni.. pasal BF pun gaduh,..huhu

    ReplyDelete
  8. Ya ALLAH, mcm2 hal diaorg ni..

    ReplyDelete
  9. kekadang ni diorang buat tak fikir dulu.
    ikutkan sgt rasa marah!
    pastu yg tukang amik video, tak reti-reti nak amankan pergaduhan ke???!
    aib kan org.

    ReplyDelete
  10. huh... buat malu jerk.. hahaha

    ReplyDelete
  11. mcm2 la sekarang perangai org.. takut pun ada..

    ReplyDelete
  12. molek tu org kg nenek n org padang tembak tmpt ma duduk jdi pemes kes gara2 tino ni.. mcm2 la hal laki pun nk gaduh

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.