KETENANGAN CUTIKU DIRAGUT


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Baru nak masuk 5 hari cuti, husband cheq dapat panggilan telefon mintak dia balik masuk kerja. Stress weiii, dah la nak sampai Kota Tinggi ni ambik masa 10 - 12 jam dari Kota Bharu. Sakit pinggang ni pun tak hilang lagi, tup-tup suruh patah balik. 



Sepanjang tahun husband cheq tak ambik cuti sebab bagi komitmen dalam tugas yang satu ni. Cheq dan anak-anak pun terpaksa korbankan cuti hujung minggu dukkat rumah sebab husband cheq bertugas. Dah cuti, baru terhegeh-hegeh nak sambung semula tugas tu.

Dalam sehari entah berapa kali diaorang telefon husband cheq minta balik. Lebih kurang merayu-rayu la sebab takde orang yang boleh uruskan majlis sebesar ni. Husband cheq berkeras taknak balik selagi cuti tak habis. Sanggup dia berhabis duit untuk topup telefon untuk telefon anak buah dia uruskan hal kat sana. 

"Kau buat ni". "Kau buat macam ni". 
Itulah ayat yang cheq duk dengar sampai sekarang ni. Serabut la haiii...tangan tak lekang dengan telefon tu. 


8 comments:

  1. Cuti tapi macam tak cuti jer kan..memang angin la..

    ReplyDelete
  2. marah sungguh ni bila tengok gambar tu. hihi. sakit hati kan bila best cuti orang suruh kerja pulak.

    ReplyDelete
  3. memang stress bila cuti kena kacau

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum wbt. Ana tag sis dekat contest ni. Jemput join :D
    http://ukhti-ninja.blogspot.my/2015/12/pencarian-blog-terkemas-2015.html

    ReplyDelete
  5. Salam..sebab tu SA suka bercuti luar dari Malaysia..pasal x nak di ganggu la...pas tu kan..mmg x buat roaming

    ReplyDelete
  6. kan.. xsyok lngsung. boleh hangin satu badan. haha

    ReplyDelete
  7. cuti pun mcm tak cuti kn angin la satu satu badan

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.