Berapa Banyak Jangan La

Salam Jumaat.

Sempena hari Jumaat ni, cheq nak share tips untuk mudah dan murah untuk mendapatkan rezeki. Tipsnya adalah apa yang JANGAN anda lakukan pula untuk mendapatkan rezeki Allah SWT yang pelbagai. JANGAN lakukan ya....




1. JANGAN kejar harta kebendaan tetapi kejar rezeki yang diberkati. Harta kebendaan mungkin memuaskan hati, tetapi rezeki yang berkat akan memuaskan rohani.

2. JANGAN terlalu ghairah ingin menjadi insan yang berjaya hingga lupakan hukum hakam agam.

3. JANGAN henti mencari ilmu. Perkataan ilme disebut beratus kali dalam Al-Quran. Itulah rahsia murah rezeki yang hakiki.

4. JANGAN bersikap tamak kerana ada bahagian reseki kita yang punya, tetapi ada jugak bahagian rezeki orang lain punya.Kesemuanya telah ditentukan.

5. JANGAN membazir.Maksud disini bukan sahaja bazir wang. Tetapi jangan membazir masa jugak.

6. JANGAN lupa bersyukur dengan pemberian-Nya walau sekecil mana pun.

7. JANGAN suka mencari kesalahan orang lain. Kalau itu yang kitacari, memang kesalahanlah yangkita akan jumpa. Cari salah silap diri dahulu untuk diperbaiki.

8. JANGAN mudah bergaduh sesama suami isteri. Nanti mudah sangat pintu rezeki tertutup.


~~sharing is caring~~



11 comments:

  1. teringatlak bila dgn anak buah.. mesti tiap hari perkataan jangan 2 akan beratus kali keluar dri mulut... sbb melarang diorg buat bnda yg kita xsuka... eh lari tajuklak.. info yg menarik moga kita sama2 amalkan dan menjauhi pekara2 yang dilarang olehNya.. inshaAllah...

    ReplyDelete
  2. wow! byk nyer jgn :)
    yg no 8 tu buat aida terkenang kan citer kat tv3 kul 7.
    hati perempuan.
    tiap hari gaduh laki bini hu hu hu...
    moga realiti takde la gitu ekk :)

    ReplyDelete
  3. Nice sharing Mama...JANGAN tak amalkan pulak..hehe :)

    ReplyDelete
  4. nice sharing.. semoga kita dapat mengamalkan apa yang baik..

    ReplyDelete
  5. Nice sharing... inshaAllah untuk peringatan kita bersama

    ReplyDelete
  6. Assalam ann,
    betui semua jangan uols tu :)
    tapiiiiiiiiiiiiiii
    jangan tunggu lama2 takdak yer he3 :P

    ReplyDelete
  7. haaaa kira kira ada berapa jangan ?
    kita ni banyak sngt alasan kan.. hehehe.. suka komen Cik Mimie..
    jangan tak amalkan =D

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.