Hadiah Untuk Cikgu


Halooooo...

Harini, tadika dan taska anak-anak cheq buat sambutan hari guru. So, dari kelmarin lagi anak-anak cheq ni sibuk mintak belikan hadiah untuk pengasuh diaorang ni. Pengasuh diaorang ni dipanggil kakak guru, manakala pengetua diaorang dipanggil ibuguru. Jadi ada kena mengena dengan Guru la...

Kat taska dan tadika ni, mereka dibahagikan mengikut rumah dan umur. Setiap rumah lebih kurang 5 atau 6 kakak guru yang jaga diaorang ni. Jadinya kena bagi semua la untuk satu rumah tu. Jadi, cheq beli hadiah tu ikut kemampuan cheq la. Yang penting, anak-anak seronok dapat bagi hadiah kat cikgu-cikgu diorang.


Hadiah yang simple ja.


Dah cantik berbungkus


Rasanya macam mau patah pinggang duk menghadap nak balut 20 kotak hadiah diaorang ni. Anak-anak cheq pun sibukkkk sangat nak membantu. Akhirnya pecah satu kotak hadiah dan koyak habis kertas bunga pembalut tu. Kecoh jadinya.....

Selamat hari guru kepada semua pendidik. 

15 comments:

  1. selamat hari guru... semangat diaorg nk join mama

    ReplyDelete
  2. erm memang seronok anak-anak kita bila nak bagi hadiah kat cikgu mereka kan.. anak2 kak ana dah besar2 ni mama, pilih bagi cikgu feveret je haha :)

    ReplyDelete
  3. bnyaknya hadiah..selamat hari guru/..:)

    ReplyDelete
  4. wah hebat mama, balut smp 20 kotak hadiah..anak2 mmg excited nak membantu ^^

    ReplyDelete
  5. selamat hari guru :) maaf telat ngucapin hehe

    ReplyDelete
  6. Selamat hari guru..hehe..comel :)

    ReplyDelete
  7. selamat hari guru... bestnyer jadi cikgu. hehe

    ReplyDelete
  8. mak-mak yg kelam kabut kan..hehehehe..si bulus fida pun ada minta gak hadiah hari guru...tapi siapa guru dia...hahahah..

    ReplyDelete
  9. wah guru2 sekarang.. bawak balik hadiah macam baru lepas jadi pengantin baru.. murah rezeki.. =)

    ReplyDelete
  10. wow. banyak juga tu... mak kita kata, kalau ckgu lagi sibuk nak fikir hadiah apa nak kasi ckgu anak2 diorang. sebbab ckgu lain msti kenal anak2 diorang

    ReplyDelete
  11. biasalah tu mama.. diaorang yang excited nak bagi hadiah kat cikgu diaorang..

    ReplyDelete
  12. Assalam ann,
    tu diah haaaaihhhhh
    smpai 20 kotak tuuuuuuuuuuuuu :)

    ReplyDelete
  13. rajin :)
    aida every year x miss bagi hadiah kat cikgu anak2...
    thn ni bagi ticer taska ijat sebiji cheese kek :)

    ReplyDelete
  14. tudiaaaa haih Mama sekali 20 kotak terus dibalutnya hehehe..
    time CT dulu mmg tak le mak ayah belikan.. kumpul duit kelas then beli utk cg2 yg ngaja kelas je..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.