TAK SEMPAT JADI BAJU

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Raya dah tak lama lagi dah. Alhamdulillah, persiapan untuk anak-anak dah 100% siap walaupun sekadar bersederhana ja. Untuk cheq dan cik husband, sekadar pakai apa yang ada ja. Mana taknya, baju tak sempat nak hantar upah. Lagipun dah lewat, banyak tukang jahit baju dah tak terima tempahan dah.

Nampaknya kain pasang yang ada tu nanti bolehlah tempah untuk dipakai hari raya haji nanti.
Masing-masing cheq dan cik husband ada 2 pasang kain yang tak berjahit. Semuanya kitaorang dapat hadiah, memang tak beli. Kat kampung pun cheq ada lagi sepasang kain yang kakak cheq belikan. Itupun tak jadi baju jugak.




Nampaknya tahun ni kami tengok anak-anak ja la yang melaram. Bila dah jadi emak ayah ni dah tak berapa nak kisah dah pasal baju raya ni, yang penting sekali adalah untuk anak-anak ja. Bila anak-anak happy, emak ayah pun turut happy kann




15 comments:

  1. Salams an, Kak mieja pon sama tak sempat nak htr tailor. Saiz baju ready made semua besar2 tak dak size :(

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya mama3Farhanah. Nama saya Fatin Farhanah :)

    ReplyDelete
  3. cik nor sempat jahit sepasang..tu pon adik yang jahit..:)

    ReplyDelete
  4. Betul tu...dh jadi mak ni memang semua utk anak....

    ReplyDelete
  5. An...kalau masuk ramadhan je mmg tempahan dah di tutup..klaau nk awal tahun dah kena tempah..x pe pakai je mana yg ada yg penting anak2 dpt baju baru

    ReplyDelete
  6. Semenjak jd mak mmg utamakan hal anak2 jer, mak ayah tecycle baju je sbb jarang pki bj kurung dgn bj melayu. Org x perasan pun tu bj lama ^^

    ReplyDelete
  7. betul tu ann.
    tgk anak2 gembira, kita gembira lebih lagi.
    aida sepsg aje tempah thn ni.
    yg lain, recycle baju lama yg nampak masih baru lagi ha ha ha :)
    jimat!

    ReplyDelete
  8. tahun depan kasi balas baju raya double :)

    ReplyDelete
  9. ekin pernah hantar baju suruh jahit tak siap..

    ReplyDelete
  10. kebanyakkan raya dengan sederhana jer tahun ni..

    ReplyDelete
  11. ayu anak kecik lagi pon dok sibuk pasal anak je
    tak pikir dah pade diri
    mane xsmpat tu smbar jela mana yang ade
    patut la mak abah ayu dulu jarang beli baju utk diri sndiri

    ReplyDelete
  12. CT pun last minute pastu tailor salah ukuran plak.. mujur sempat siap.. kalo dak baju lama jugakla..

    ReplyDelete
  13. Boleh pakai raya haji nanti..xyah beli baju lagi :)

    ReplyDelete
  14. mak ayah salu camtu ;')
    pi beli bju raye ayah sqlu taknak.
    tetibe this year ayah nk beli bju raye jugak hihi
    baru syokk.

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.