Tiada Tanda Surut

Update live banjir 
26.12.14 @ 1430 hrs

Kalau sebelum ni cheq adalah salah seorang penyelamat.
Tapi sejak semalam keluarga cheq dah jadi mangsa banjir.
Kawasan perumahan cheq ni adalah salah satu tempat paling tinggi dalam Kota Bharu ni.
Tapi sejak pagi semalam, air dah mula masuk ke kawasan ni 

Sekarang ni kawasan cheq ni dah terputus hubungan.
Air di luar dah paras pinggang.
Bekalan elektrik dan air dah diputuskan.
Stok bekalan makanan yang ada ni pun tak tahu nak bertahan lama mana.

View daripada tingkat 4
Taman di sebelah air dah nak mencecah bumbung rumah.
Kereta-kereta penduduk sekeliling yang menumpang di
sini pun dah mula ditenggelami air termasuk la
kereta cheq.


Doakan yang terbaik buat kami di Pantai Timur.

29 comments:

  1. Assalammualaikum, Allahuakbar. Smoga ALLAH selamatkan mama n pnduduk di skitar pntai timur dn tmpat lain yg mengalami banjir ..

    "Ya ALLAH..
    Redhakanlah bencana yg kami alami..
    Lindungilah kami semua..
    Elakkanlah dari brlaku bencana2 yg lebih besar dari biasa..
    Kasihanilah kami semua ya ALLAH..
    Sesungguhnya Kau lah penentu segalanya..
    Bantulah kami, mgsa2 bencana alam..Kami bermohon kpdMu..
    Kau lah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
    Makbulkanlah doa kami ya ALLAH..
    Aamiin ya rabbal alamin.."

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, semoga semuanya cepat pilih seperti sedia kala.. risau tengok keadaan banjir kali ni..
    #prayforpantaitimur

    ReplyDelete
  3. ya Allah,,semoga terus kuat,,semoga cepat2lah surut banjir ni,,tempat iqha dekat kluang pun dah start naik air ni..
    btw,,iqha singgah sini sambil klik2 nuffnang :)

    ReplyDelete
  4. Ya Allah.. Redakanlah musibah banjir ini.. Amiin..

    ReplyDelete
  5. ya allah.. ya allah...
    moga tabah ya... harap2 semua selamat ya

    ReplyDelete
  6. ya Allah bertabahlah ye mama, doa kami sentiasa mengiringi semua mangsa2 banjir di sana. take care mama.

    ReplyDelete
  7. semoga mama sekeluarga dilindungi dari segala keburukan dan tabah dalam menempuh ujian ini.amin.

    ReplyDelete
  8. Allahukahbar!!!!
    byak sabar ye mama,. In Shaa Allah, semoga semuanya selamat. Aamiin

    ReplyDelete
  9. Innalillahi wainnalillahi rojiun

    kami sentiasa mendokan agar banjir cepat reda dan surut
    Semoga diberi kebaikan atas ujian yang berlaku

    teruskan update dari KB

    ReplyDelete
  10. tudiaa aih, semoga hampa semua selamat dan dilindungi Allah selalu.

    ReplyDelete
  11. di pahang pun banjir tak surut lgi. dah ada dua tiga taman perumahan yang banjir. allahuakbar :)

    ReplyDelete
  12. Semoga keadaan nih akan beransur baik.. banjir akan surut skit2.. risau bila dengar banjir bertambah truk nih.. apapun semoga mama sekeluarga berada dalam keadaan baik dan selamat..

    ReplyDelete
  13. Salam sis.. Masyaallah... sampai mcm tu.. semoga selamat semuanya disana...

    ReplyDelete
  14. Ya Allah....
    semoga tiada kemalangan jiwa yang berlaku kakfar.....

    ReplyDelete
  15. Ya Allah, Take care mama..Jaga diri and family ye..kalu boleh pergi ke tempat selamat..semoga banjir kembali reda..Amin :(

    ReplyDelete
  16. aida doa kan agar semua kembali pulih ye.
    update la ye keadaan di KB utk kami :)

    ReplyDelete
  17. ehhh.. kalau kawasan tggi dah mcm ni T-T

    Allah, selamatkan Malaysia.

    Salam doa dr kami di Zon Tengah ni

    ReplyDelete
  18. Moga Allah selamatkan semuanya.

    ReplyDelete
  19. Tabahkan hati yee sis.. Kalau sampai stok makanan tak cukup bahaya tu..

    ReplyDelete
  20. Allahuakbar.
    Bersabar, senang taip tapi bukan mudah. Tapi tetap harap mama terus bersabar. Ujian.
    IM dengar cerita kawan yg baru balik dari Kelantan rasa sebak, tak mudah.
    Moga semuanya kembali pulih, insyaAllah. Terus berdoa.

    ReplyDelete
  21. ya Allah semoga Allah lindungi semua dari sebarang perkara buruk..

    ReplyDelete
  22. Allahuakbar !! semoga dilindungi ALLAH sentiasa. sabar ye.. ALLAH menguji kita semua..

    ReplyDelete
  23. semoga allah sentiasa melindungi kalian..

    ReplyDelete
  24. masha ALLAH, sabar lah ye kak... harap semuanya akan jadi baik semula.... hmm..

    ReplyDelete
  25. Semoga semua dpt diselesaikn. amin. Letrik da ade ke?

    ReplyDelete
  26. Ya Allah.. yang tngk ni pun seram Mama oooi.. rumah tingkat berapa ? alhamdulillah da surut kan..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.