Liebster Award Tagged By Bbwana Ediana

Ditag oleh Wana. Sebelum terlupa baik cheq buat awal-awal lagi.


1. Karakter anda macamana ?
Kalau orang yang dah kenal saya , diaorang akan kata saya ni jenis gila-gila. Saya pun rasa camtu jugak tapi tengok keadaan. Karakter berubah mengikut keadaan dan situasi.

2.Tabiat korang yang orang lain rasa pelik tapi bagi anda biasa-biasa saja ?
Suka selongkar pantry kat ofis. Biasalah kalau dah buat kerja and then lapar, mesti cari makan...hehehe

3. Bila kali terakhir korang shopping ? Beli apa ?
Pada malam Jumaat hari tu. Beli bedak anak-anak sebab malam sebelum tu diaorang buat parti bedak.

4. Bila kali terakhir anda melancong ? Di mana ?
Melancong tu takde la tapi sekadar balik kampung. Itu pun sambut hariraya puasa haritu. Beraya di Perlis dan Johor.

5. Jika diberi peluang untuk jadi 'seseorang', nak jadi siapa dan kenapa ?
Nak jadi diri sendiri jugak tapi nak kembali ke zaman budak-budak. Tak puas bermain, hehehehe

6. Mana lebih penting. Duit, ic atau handphone ?
Handphone kut. Kalau takdak duit boleh telepon adik-beradik mintak hutang dulu.
Kalau tertinggal ic, leh telepon minta orang hantarkan. Tapi pastikan handphone tu ada kredit.

7. Tiba-tiba anda tersesat di dalam hutan kemudian terjumpa simpang, yang satu jalani ke rumah misteri yang nampak menyeramkan dan satu jalan lagi terus masuk ke dalam hutan yang dikatakan ada tombiruo ( penunggu hutan). Anda pilih jalan yang mana ? Kenapa ?
Saya tak akan bergerak ke mana, tunggu bantuan sampai. Tak pasal-pasal kena makan dengan hantu, hehehe

8. Jika ada modal berniaga, bisnes apa yang korang nak buat ?
Nak bisnes baju kanak-kanak sebab baju diaorang comel-comel sangat.

9. Pernah nampak burung hantu secara 'real' tak ?
Tak pernah nampak tapi pernah dengar dia berbunyi, betul-betuldekat tingkap masa berkursus kat UUM.

10. Hadiah impian anda dalam hidup ?
Disayangi dan dihargai, cukup bermakna untuk saya.
Tapi, kalau dapat banglo sebuah pun lagi saya suka.

11. Pernah tak korang berkorban untuk orang lain semata-mata nak tengok dia bahagia dan anda pula menderita dalam diam ?
Tak pernah, tapi kalau dah sayangkan seseorang tak mustahil akan berlaku keadaan begini.

Selesai menjawab soalan daripada Wana ni.
Terima kasih Wana sudi bagi saya award ni.
Lihatlah dunia !!!!

23 comments:

  1. Yeah..Thanx mama sbb sudi bt award dr wana..

    Mesti best kalo dpt jmpa secara bedepan kan..sebab rasanya kits ni serasi..bleh jd kawan yg baik sebab wana pun otak gila2 juga..hihi

    Best juga bt biz bju kanak2 kan..byk yg comel2..geram wana tengok

    Jd budak2 balik tu mmg best kan..semuanya happy x xde masalah..;)

    ReplyDelete
  2. amboi..takut kena makan ngan hantu ye..hehe.tapi kalau saya pun sama gak..duduk diam tak gerak-gerak..

    ReplyDelete
  3. Mama dan handphone mmg x dpt dipisahkan..hehe

    ReplyDelete
  4. hahaha.. part parti bedak tu kelakar...

    ReplyDelete
  5. Haha...saya dah baca pasal parti bedak tu.

    ReplyDelete
  6. No 2 tu sama.la kita.. asyik selongkar pantry je.. mna makin x nakk body ni. Hehe

    ReplyDelete
  7. CT suka slongkar dapur gak hahaha sebab spesis suka makan. then kira2 ada barang apa boleh nak masak. nak balik zaman bebudak jugak !! zaman tak perlu risau dengan masalah. happy sentiaaasa..

    ReplyDelete
  8. lapar selongkar pantri yer.. abis stok makanan kat opis macam nih.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. Lega betul kak dah hbs jwb soalan. Hehe.

    ReplyDelete
  10. Hekhek..mama seorang yang giler2 ke? nampak mama macam ayu sopan gitu tau..hehehe :)

    ReplyDelete
  11. nombor 11 tu, cn pun tak pernah lagi..hehe

    ReplyDelete
  12. kena pastikan jugak hp tu ada bateri. haha. kalau tak tak berguna la. hehe

    ReplyDelete
  13. jauhnya balik raya....perlis johor.....huhu

    ReplyDelete
  14. semoga berjaya membuka sebuah perniagaan baju kanak-kanak.....yang penting kena ada modal...
    bab baju budak KL ada segala-galanya

    ReplyDelete
  15. Kalau tersesat taktaulah apa nak buat.
    Dok diam baca segala macam doa pendinding lah jawabnya.

    ReplyDelete
  16. semua pasti berkorban buat yang tersayang bukan?

    ReplyDelete
  17. Btl tu..bisnes bju budak mmg bole buat kita eksited. Sbb cute ^^
    Jom Join Segmen Zaman Persekolahan

    ReplyDelete

  18. best buat parti bedak! lagi lagi birthday. Nak guna telur macam tak best sebab makanan..

    tak jawab lagi ni.. hihihi
    semua nya tertangguh. nak blogwalking dulu..

    ReplyDelete
  19. Hehe. IM juga yg tak terjawab lagi..

    ReplyDelete
  20. hehehe. setakat ni xde lagi orang kena makan dengan hantu >.<

    oh, hp lagi penting erk? kita beza kak. saya xde hp pun xpe.. kadang2 bila dah balik umah tu, hp ke mana. bawah katil pun ye juga...

    ReplyDelete
  21. dah habis ke GA ni... huhuhu teringin nak join la... ada la yang sama kat atas tu sikit2.. :)

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.