MENU BERBUKA YANG SANGAT JIMAT

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Diam tak diam dah masuk ke 20 hari dah kita berpuasa. Semakin hari semakin takdak idea nak masak apa untuk berbuka. Semalam, hanya cheq dan anak-anak yang berbuka di rumah. Manakala husband cheq keluar bekerja. Bila dah cheq dengan anak-anak ja yang kar rumah, jadi masak ja apa yang ada. Sebabnya cheq dengan anak-anak tak berapa cerewet bab-bab makan ni. Nak pergi bazar ramadhan memang tak lah...dengan 3 orang heroin ni yang suka buat huru-hara ni.

Balik rumah, cheq bukak peti ais ambil ja apa yang ada dalam kat dalamnya. Campak-campak dalam kuali, jadilah nasi goreng. Nasi goreng pun sekadar campur dengan telur ayam ja. Untuk air pada mulanya cheq nak buat air laici, tengoknya botol laici dah kosong plak. Yang ada sirap ja. Jadilah campur dengan susu jadilah sirap bandung. Cincau yang lebih minggu depan ada lagi, masukkan sekali dalam sirap bandung.




Alhamdulillah, masih ada rezeki untuk kami sekeluarga.
Yang penting semalam tak keluar duit sesen pun.
Memang jimat.

15 comments:

  1. kadang-kadang menu simple tu lg sedap & mnyelerakan

    ReplyDelete
  2. ok da tuh..btw air tuh nmpk sedap..hehe

    ReplyDelete
  3. wah nampak mcm sedap kak..
    Menu simple tapi sedap. Tu yang terbaik..
    kepuasan bila kita memasak sendiri berbanding beli kat bazar

    ReplyDelete
  4. Samala kita mama, x keluar p bazar sbb ank kecik. Masak ja apa yg ada. Nasib ank dan hubby x cerewet. Makan ja apa yg kita masak...

    ReplyDelete
  5. terbaik...
    aida pun da kurang idea.
    boleh jadi ptg ni buat nasi goreng kot :)

    ReplyDelete
  6. Sedap2 :) nasi goreng tu walaupun simple..tp bila lapar mmg sedap/...hehehe

    ReplyDelete
  7. ringkas, tapi sedap ni :D lapor kita menengok :D

    ReplyDelete
  8. makan dirumah memang sangat jimat mama farhanah

    ReplyDelete
  9. simple dan menjimatkan.. memang kalau masak sendiri terjamin kebersihan dan menjimatkan..

    ReplyDelete
  10. masak simple camni pun dah sedap n kenyang...x mambazir

    ReplyDelete
  11. simple is the best tauuu..
    heheheh kadang kene makan yang simple jugak
    tapi ayu tgk mcm advance gak menu tu mama an

    ReplyDelete
  12. jimat sungguh kak.. mmg kalo
    p bazar mmg bleh jadi miskin.. kalo p mmg bawak duit cukup2 je.. tkot trlebih banje..

    ReplyDelete
  13. cincau lebih minggu depan kqk? hahaha mcm typo je mcm typo je

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.