MANA KASUT RAYA

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hari minggu lepas sempatlah keluar bandar cuci-cuci mata.
Orang punyalah ramai, nak berjalan pun bersesak-sesak.
Memang keluar tu pun takdak tujuan.
Sesaja bawak anak-anak keluar jejalan dan menghilangkan bosan.

Sampai di kedai kasut, cik husband offer kat cheq untuk pilih kasut raya.
Pilih punya pilih, takdak pulak cheq yang berkenan.
Alang-alang dah ada orang offer, cheq sambar la kasut kerja.
Memandangkan kasut kerja cheq pun dah haus tumitnya.





Geleng kepala cik husband tengok cheq pilih kasut kerja tu tapi dia tetap bayar.
Raya ni cheq pakailah sandal yang ada tu.
Bukannya nak berjalan sangat pun. 
Raya pun setakat 2, 3 hari ja pastu dah kerja, pakai la kasut kerja ni.
Tak rugi pun beli.

10 comments:

  1. betul tu mama. tak rugi beli :)

    ReplyDelete
  2. sy beli sandal, mujur ad jumpa last minit..murah2 pon murah...setel bab raya..ahaks

    ReplyDelete
  3. takpe ann.
    janji mr.asben belanja :)

    ReplyDelete
  4. hehehe ok laa dapat jugak kasut.. walaupun kasut keja.. sama laa pakai sandal ja..

    ReplyDelete
  5. aiiik en asben offer kasut raya akk order ksut kerja lak ye
    heheheh

    ReplyDelete
  6. sbijik macam mak.. kadang tu nk belikan kasut yg comfy tp kalo masuk kedai kasut mmg dia akan plih kasut kerja.. jalan2 pun pakai kasut keje..

    ReplyDelete
  7. hehehe...dapat jugak pakai g kerja kan mama.. :)

    ReplyDelete
  8. wahhh best nye ade husband.siap offer nak blanje. nak kawen jugak lah kalau gini haha

    ReplyDelete
  9. Assalam ann,
    he3
    boleh jugak buat kasut ghayer tu he3

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.