TAK PAYAH MASAK MALAM NI.

Yeayyy, malam ni tak payah nak masak.
Makan luar ke ????
Puasa malam ke ???
Kalau tak masak, anak-anak nak makan apa.

Sebenarnya, cheq dah tapau makanan bawak balik rumah.
Petang tadi, jabatan cheq ada buat jamuan sempena pertukaran anggota.
So, adalah makan-makan.
Cheq antara orang terakhir yang pergi makan.
Siapkan kerja dulu, baru boleh makan.
Bila dah jadi orang akhir tu, tengok makanan banyak lagi.
Dengan muka tak malunya mintak nak tapau..hehehe
Dah la makan, bawak balik lagi..


Sebenarnya ada banyak jenis lagi lauk-pauk tapi cheq ambil yang anak-anak boleh makan jer.
Kang bawak balik tak habis makan, membazir jer.
Padahal orang lain boleh makan lagi.

Balik rumah badan dah penat, memang tak larat nak masuk dapur.
Bila dah tapau makanan ni, balik panaskan jer.
Ops...jangan lupa masak.
Kalau tak makan lauk jer la malam ni.

25 comments:

  1. Alhamdulillah rezeki mama. Bpleh rehat sikit sbb masak nasi jer ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang rehat sungguh la sue. Penat sampai nak makan pun dah tak lalu.

      Delete
  2. Replies
    1. Kari tu tak terusik pun sha. Kami anak-beranak suka ayam masak merah tu.

      Delete
  3. sedapnyaaa tengok lauk lauk tuu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling sedap ayam masak merah tu nani. Kejap ja licin.

      Delete
  4. Heee....bolehlah rehat2 malam ni yer hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah Nad, kalau tiap-tiap hari ada jamuan boleh tapau bawak balik kan syok. Boleh rehat memanjang dari memasak..hehehe

      Delete
  5. alhamdulillah rezeki tuh.. cuma kena masakkan nasi jer.. dapat jugak merehatkan diri kan, tak payah nak masak lauk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu eyda. Kadang-kadang kita pun buntu nak masak apa malam-malam ni kann.

      Delete
  6. alhamdulillah rezeki tu..biasa kat opis JM pun ada buat jamuan then mesti ada lebihan..so mcm biasa kami TAPAU lah :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada lebihan tu dibuang ja, baik kita tapau kan JM.

      Delete
  7. daripada biaq basi baik ambik tapau bawak balik ja. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu cik fafa. Membazir amalam syaiton. ;-)

      Delete
  8. Alhamdulillah rezeki :) Knyang perut... :)

    ReplyDelete
  9. hok aloh akak..
    dahnya tgh lapar ni..
    nampak mkann ni.. jadi trliuq dibuatnya T-T

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah, settle one part kan,... :)

    ReplyDelete
  11. Ambil sekadar yang nak makan je kan.
    Bagus camtu.

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah..rezeki namanya tu... :)

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah rezeki mama farhanah

    ReplyDelete
  14. Kari ore kelate memey sedap... buat terliur tengok.... huhuuhu

    ReplyDelete
  15. dah jadi mak ni mmg melambung bila ada jadual makan yg tiba2 xyah masak. bleh nges teresak2.. hieeheheew

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.