KAKAK VS ABG LONG


Diaorg berdua ni adalah anak sulung dalam keluarga...
Lahir pada tahun yang sama...
Seorang lahir awal tahun, sorang lagi pulak keluar hujung tahun..
Abg Long adalah abg kepada 3 lagi adik beradiknya yang semua lelaki...
Si kakak ni anak pertama dari 3 adik-beradik pompuannya.

Yang paling special.dan diingati, abg long ni lahir sama hari nikah cheq....
Sehari sebelum kenduri, kalau belah utara panggil "hari buat lauk"...kakak cheq dh turun tanda nk bersalin...
So, bermalam la kakak cheq tu kat spital walaupn tak rasa sakit lagi....

Esok paginya ( hari nikah ), kakak cheq sempat pesan suruh bawak nasi kenduri untuk dia...
Tapi tak sempat abg ipar cheq sampai bawak mknan, dia dh selamat bersalin.
Itu lah sbbnya kalau anniversary kami ja mesti teringatkan abg long ni....
Masa cheq bersalinkan kakak dan berpantang kat kg, abg long ni dh pandai merangkak...
Siap nk buat aksi stunt atas kakak lagi yg pada masa tu masih baby....

Sambut raya haji kt rumah lama di anak bukit. Masa ni abg Long dh 2 tahun lebih, kakak plak belum cukup 2 tahun. Kakak pada masa ni cukup garang, sampaikan abg long dia takutkan dia...kakak dpt gelaran "anak singa"


Syawal 2014...nmpk sgt perbezaan diaorg berdua ni. Abg long semakin sihat, kakak plak makin cikeding. Dh semakin ngam ngam hoo....dah tak gaduh2 macam kecik2 dulu dh...

MUHAMMAD ADIB B. MOHD ZAHIR > 24 MAC 2007
NUR DINAH FARHANAH BT. HALIM > 10 DISEMBER 2007

No comments:

Post a Comment

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.