SURIRUMAH DAN IRON







Mengosok baju, kerja yang paling malas cheq nk buat selain daripada lipat baju...
Tapi dh menjadi tugas seorang surirumah (walaupn bukan sepenuh masa) tetap jugak kena buat...
Dulu, sekali seminggu ja cheq akan amik kontrak seterika baju ni...
Seterika baju kerja cik husband  dan baju kerja cheq sendiri untuk seminggu sekali gus...
Tapi sekarang ni, sejak si kakak dh masuk sekolah rendah, selang 2 hari kena seterika baju dia...
Maklum la baju sekolah 2 pasang ja, hari-hari balik basuh...
Nak suruh si kakak seterika baju sendiri, kang dicopnya seterika kat tangan ka, kat badan ka...jadi satu hal plak...
Takpa...dh tugas seorang mama buat semua tu...
Nanti dah besar kakak kena buat sendiri la...

Selalunya cheq seterika baju ni, siang-siang lagi ataupn waktu malam...
Supaya paginya tak kalut sangat...
Kalau time sekolah dulu, cheq upah adik perempuan cheq seterika baju sekolah...
Kat sekolah pn, peda (hati-hati) duduk supaya baju tak kedut...
Malas nk seterika, kalau nk upah adik hari-hari maunya bangkrap cheq ni...
Pasni, cheq akan turunkan kepakaran seterika baju ni kat kakak..
Boleh la kakak ambil alih tugas mama seterika baju...




Siap baju keja cik husband untuk seminggu dan baju sekolah kakak untuk 2 hari..
Cheq...uniform pakai ulang hari-hari untuk masuk meeting ja..

2 comments:

  1. kena paksa diri jadi rajin kak. hehe :)
    sy selalu lipat baju malam2 sambil tengok tv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lar...malas cam mana pn ttp kena buat. Sejak jadi mama ni, dah tau tanggungjawab, kena paksa diri jugak..

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.