IFtaR DaY 8

السَّلاَمُ عَلَيْكم وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Alhamdulillah, harini dah masuk hari ke 8 umat Islam berpuasa.
Bagi kaum-kaum ibu mungkin dah ada kekeringan idea untuk memasak buat berbuka.
Samalah dengan cheq ni, dah tak tau nak masak apa dah.
Pergi bazar ramadhan pun tak tahu nak beli apa.
So, harini cheq masak seringkas-ringkasnya.


Salad telur sebelum dicurahkan dengan sos cili.


Sayur taugeh tumis dengan tauhu.


Daging goreng masak asam.


Memang cheq tak masak banyak pun.
Sekadar semangkuk sejenis lauk.
Itupun susah nak habiskan.
Cukuplah untuk kami 5 beranak nak makan.


12 comments:

  1. salams an, sedapnyaaaaaa...:)

    ReplyDelete
  2. Lauk yang simple ni la yang sedap :)

    ReplyDelete
  3. daging goreng masak asam tu = menarik !
    aida masak sekali berbuka dan bersahur.
    1 lauk dan 1 sayur :) alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  4. semuanya nampak sedap tapi salad telur...resipi paling mudah...nk try

    ReplyDelete
  5. Assalam ann,
    terliur iols dengan daging itu :)

    ReplyDelete
  6. simple itu yang sedap mama.. biar tak banyak menu asalkan tak membazir..

    ReplyDelete
  7. salad telur
    tapi daging asam tu xpernah makan lak

    ReplyDelete
  8. dqging goreng masqk asam bg rezeki kak.plishhh mqcam sedap je.

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.