ZoO BeLoN

Assalamualaikum..

Cerita pasal kampung lagi. Haritu cheq balik kampung sempat lah bawak anak-anak  cheq jalan-jalan ke Kuala Perlis sambil pekena locking di tepi laut. On the way balik singgah kat Kampung Kurung Tengar, tengok belon-belon berterbangan. Termasuklah yang datang main wau dan layang-layang.

Makin ke petang, makin ramai yang datang main. Ada yang besar dan ada jugak yang kecik. Ada belon bentuk sotong, beruang, kerang dan ada jugak belon karakter kartun. Mungkin terdapat banyak belon, wau dan layang-layang, sebab itu dinamakan zoo belon. Suka anak-anak cheq dapat tengok. Mintak plak nak turun main. Disebabkan bodyguard takde, kitaorang tengok dari dalam kereta ja.






Memang bagus bila ada aktiviti macam ni.  Aktiviti begini selalunya dijadikan aktiviti bekeluarga. Rata-rata yang datang sini petang tu bawak keluarga dan anak-anak. Lagipun free, tak dikenakan bayaran pun. Setakat modal keluar beli air dan jajan untuk anak-anak ja. Kawasannya pun memang sesuai sangat, di tepi laut.

11 comments:

  1. Wahhhh.. cantiknyeee.. teringin pulak nak pergi.. :)

    ReplyDelete
  2. Suka jugak jalan2 tempat camni... riadah... sambil tengok ciptaan Tuhan... yang tak syiok... ada yang buat drama bebiru disiang hari...

    ReplyDelete
  3. bestnya....anak2 mesti suka ni

    ReplyDelete
  4. Assalam ann,
    waaaaaaa
    kat perlis ada zooooooooo
    nak piiiiiiiiiii :)

    ReplyDelete
  5. zoo belon pestime dengar ni
    kalau kat tasik metropolitan memang ada jual layang2 sepanjang jln masuk
    beli terus main :)

    ReplyDelete
  6. wahhh cantiknya permandangan tu

    ReplyDelete
  7. bestlah skali skala main cenggni..
    iols x penah naik pun kalo main layang2 hehe..

    ReplyDelete
  8. zoo belon? ingatkan pesta belon

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.