★★ LAMBAT CELEBRATE ★★

Hari lahir Damia semalam, tapi tak sempat nak merayakannya lagi.
Kek dah cheq beli dari tengahari semalam lagi.
Mana nak celebratenya, sampai rumah semalam dah nak maghrib.
Siap mandikan Damia, boleh pulak dia lena.
Tak tergamak nak kejutkan dia pulak.

Malam ni acara potong kek pun tak berapa nak meriah.
Sebabnya abah diorang kerja pulak.
Nak taknak kena jugak la potong kek.
Kalau tak keras la kek tu dalam peti ais cheq.

Dah tak sabar nak potong kek. Tangan
tu nak cepuk dah kek tu.


Cubaan untuk meniup lilin. Muncung yang
lebih


Boleh hancur kek ni kalau damia yang dapat
pisau ni.

Sebenarnya, kek untuk besday Damia ni ada 2 biji.
Satunya cheq beli, dah tu abahnya beli lagi sebijik.
Aduhhhai, jenuh nak kena habiskan ni. 
Yang sebijik ni pun tak luak.
Tahun depan dah takde kek la nampaknya sebab tahun ni Damia dapat advance kek besday.

12 comments:

  1. Geram tgk pp Damia..hehe..Happy Birthday Damia..semoga menjadi anak yang solehah :) Amin...

    ReplyDelete
  2. Assalam ann,
    aloloooooooooo nomeinya dia moncong2 nak tiop lilin :)
    happy belated birthday sayang damia
    moga sentiasa dalam rahmat & lindungan Allah AMIN

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir damia..semoga menjadi anak yg solehah dunia akhirat.. :)

    ReplyDelete
  4. Happy besday damia... semoga menjadi anak yg solehah ya.

    ReplyDelete
  5. Selamat hari lahir damia....hehehe....bestnya dpat 2 kek

    ReplyDelete
  6. happy belated birthday Damia.. semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya di dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  7. ermm syok laa Damia, dia dapat extra kek tahun nih..

    ReplyDelete
  8. siap 2 kek tu. susah nak dapat. hehe. saya pun jenuh nak habiskan kek. happy belated birthday Damia :)

    ReplyDelete
  9. Seronok damit dapat 2 bijik kek yang cantik..semoga membesar jadi anak yang comel, pintar, rajin dan solehah..

    ReplyDelete
  10. ehehehe dia bukan nak tiup dia nak cepuk.. tngk krim tu kalo dapat cepuk best tu..
    happy birthday Damia.. akak lambat wish.. eeeh akak ahaha..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.