★★ TUNAIKAN JANJI ★★

Assalamualaikum semua.

Dari 2, 3 hari lepas lagi si adik Diyanah minta kaler pensel baru.
Padahal kaler pensel dia tu boleh guna lagi cuma kotaknya ja dah berkecai.
Bukak tutup bukak tutup memang cepat la lunyai kotak tu.
Tu belum dapat geremit ( sharpener ) lagi, memang kontot la kaler tu.

Disebabkan dah berjanji nak beli, jadinya kena la tunaikan jugak.
Kalau tak celik mata ja, tanya bila mama nak beli kaler pensel.
Pagini sebelum ke ofis, sempat la bawak adik pergi beli kaler pensel.
Pukul 9, Mydin dah buka.
Adik ni tak cerewet sangat macam kakak.
Cheq tunjuk apa pun dia hanya angguk.
Dah bawak sekali si kecik Damia, nampaknya kena la beli untuk dia jugak.
Nanti dia berebut si adik punya.


Masuk kereta ja, terus buat operasi
mewarna. Kaler pensel RM1.90 dan buku
mewarna RM 1.80 ja


Adik pun nak pegang ja. Kaler pensel 24
batang RM 3.90 dan buku mewarna RM2.00


Comel pulak cheq tengok pensel berkaler-kaler ni. Ambil
satu kotak untuk kakak. Sekotak baru RM3.90


Masuk Mydin pun memang nak beli benda alah ni jer untuk diaorang.
Langsung tak terpikir nak beli sabun ke, shampoo ke.
Padahal sabun basuh kat rumah dah habis.
Nanti kena datang semula la nampaknya.


16 comments:

  1. Nasib baik adik x demand mcm kakak..hehehe...boleh mama jimat sikit..lgpun budak2 lg..color kdg2 cpt je hilang.

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu;)
    banyak aktiviti budak-budak nie

    ReplyDelete
  3. ok laa tak cerewet macam nih.. laa macam mana boleh tak ingat sabun, shampoo tuh.. tak pasal kena singgah lagi..

    ReplyDelete
  4. Wah seronok la kakak dan baby dapat color dan buku mewarna.. :)

    ReplyDelete
  5. Cik Mimie paling suka mewarna..hehe..bila tengok adik diyanah rindu time skolah dulu2..hehee:)

    ReplyDelete
  6. teringat pulak zaman kita kecik2..hii dpt warna meloncat satu qhumah punya suka.. tag akak ga ni
    http://sayangsyeeda.blogspot.com/2015/04/giveaway-by-nurrul.html

    ReplyDelete
  7. Mama pun sonok shopping kaler pencel sampai lupa sabun ehehe..
    beli yg murah2 je kak.. nanti da besar sikit da pandai appreciate n tahu guna betol2..
    baru beli yg mahal..

    ReplyDelete
  8. haha tang GEREMIT tu lawak. tak penah dengar. jom baca entri terbaru :)

    ReplyDelete
  9. pandai..kecik2 dah suka buku,mewarna bagai..nanti naik sekolah tak susah dah nak kaler2 nih..

    ReplyDelete
  10. Fida dulu pun suka himpun pensel warna...

    ReplyDelete
  11. Kaler pensil yang comel2 tu buat semangat nak menconteng... Hehe ^^

    ReplyDelete
  12. memang fokus nak beli untuk si kecik tuuu. tu yg xde beli benda lainn hihi

    ReplyDelete
  13. Seronok dia dapat pensel warna...

    ReplyDelete
  14. Assalam ann,
    he3
    uols fokus membeli untuk bebudak jer kekdahnya kan3

    ReplyDelete
  15. Mama syok shopping smpai terlupa barang lain

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.