Dinner Berbumbungkan Langit

Selalunya kalau nak makan mesti cari restoren yang ada econ, kalau kedai makan pun mesti cari meja betul-betul bawah kipas angin. Malam ni kami sekeluarga cari kelainan sikit, cari kedai makan yang lebih terbuka. Berlantaikan tar jalanraya dan berbumbungkan lagi. Udaranya lebih fresh. Nasib baik tak hujan ja kalau tak basah lencun.

Wajah keriangan dapat keluar rumah. 
Kakak dan adik. Sorang bosan menunggu, sorang lagi tak kisah asalkan ada tab.

Menu dinner kami. Mama punya laksa, anak-anak kongsi nasi ayam. Cik husband makan mee kari, tak sempat nak snap gambar, dia dah bedal dulu.

Cik husband pulun makan. Tak pandang kiri kanan dah.

Langit dah gelap, tanda hujan nak turun. Tunggu la kami habis makan dulu.

Disebabkan cheq dah jemu makan nasi, cheq pilih menu yang ringan-ringan ja. Lagi pun nak diet. Dah berapa hari mengidam nak makan laksa, akhirnya tercapai jugak.






23 comments:

  1. Best juga sekali sekala makan Luar..boleh makan apa yang dihajati..tinggal order ja..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ubah angin, rasa makanan dari tangan orang lain plak...hehehe

      Delete
  2. wahhh fav laksan dgn nasi ayam tu..
    asben ayu mmg antoo kari...
    ayu plak tak minat kari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sebenarnya tak berapa suka sangat laksa, tapi sekali sekala teringin nak makan. Kena cari jugak

      Delete
  3. laksa+nasi ayam pun fav cheq jugak. nyum2..^_^

    ReplyDelete
  4. Feveret sue jg laksa. Ni mkn katne?

    ReplyDelete
  5. Nasi ayam dia nampak mnyelerakan...fuhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi makan macam tu ja pun sedap tapi supnya ke laut...

      Delete
  6. kat mana mkn ni..dinner berbumbungkan langit katanya..bestkan dpt udara segar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat-dekat sini ja JM. Sekali-sekala ubah angin plak...;-)

      Delete
  7. best kalau sekali sekala makan kat luar...

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Hahaha...memang betoi2 luaq. Luaq dari rumah, luaq dari kedai.

      Delete
  9. comel 3 beradik tu..... encik hasben tu garang je muka... hahahha... seronok dinner sesama kan... berbumbung langit ni best... nyaman je.... nasib baik tak hujan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sha...comei sebab iku muka mama depa. Hasben dulu dan sekarang cikgu kat padang kawad, sebab tu muka kena ketat. Kononnya..

      Delete
  10. Amboii dapnyyaa~ hehehe. lama tak keluaq. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari-hari pun boleh makan luaq. Makan kat laman rumah pun kira luaq jugak tu...hehehe

      Delete
  11. salam singgah...

    orang lelaki kalau dah lapar dia dah tak peduli apa dah. dia sebat semacam je. Bapak saya lagi la. Pantang gila dia kalau saya dgn adik2 main henfon masa kat kedai makan. silap2 kena tengking kat situ.

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.