Ole-ole Dari Melaka

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Harini dapat buah tangan dari rakan setugas cik husband. Balik bercuti ke Melaka dan datang sini semula dengan buah tangan buat rakan-rakannya. Kalau dah Melaka, mestilah glamour dengan cencaluk, belacan dengan dodol. Alhamdulillah, dodol dah rasmi setelah sampai ke tangan cheq. Memang sedap, terasa lemak manis sungguh.

Cencaluk pulak jadi santapan kami husband dan wife malam ni. Campur asam limau ngan cili api, bertambah nasi. Sesekali ubah menu plak, selalunya makan budu ja. Belacan tu kalau buat sambal belacan memang sedap. Macam tau-tau jer stok belacan kat rumah ni dah nak habis. Semoga murah rezeki member cik husband cheq tu.

29 comments:

  1. Cencaluk tu sedapppp sangat...saya sukaaa..makan bertambah2 laa jawabnya..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun bertambah-tambah nasi semalam. Walaupun menu simple tapi sedap.

      Delete
  2. Pernahh makan cendoll je. hahaha, tapi dah lama tak makan lah. haha. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cencaluk + dodol...boleh la jadi cendol pun...hehehe

      Delete
  3. oo sedap nye cencalok mama...
    lame btl tak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lar, lama betul tak makannya. Tambah pulak kat klate ni payah nak jumpa.

      Delete
    2. ehh yeke? sini mmg payah ea jmp..
      hehh nasb lah tak mgidam hujung2 nie...

      Delete
  4. Salam singgah malam Mama...Diana tak pernah makan cencalok lah...teringin juga nk merasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena try mar...tambah bawang, cili api dan asam limau, memang terangkat.

      Delete
  5. waaaaa..faveret kiter! tapi xbole mkn sgt da skrg..da allergi pd udang :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kita tapi bila dah sekali-sekala jumpa, bedal ja

      Delete
  6. suka buat ayam goreng cencaluk (http://aunidenovella.blogspot.com/2012/10/resepi-ayam-cencaluk-nasi-goreng-sardin.html) ... makan dengan nasi goreng ikan sardin... wahwah sedapppppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah dengar lagi. Nampak macam sedap ja, boleh cuba la.

      Delete
  7. wow sedapnya.. selamat menjamu selera

    salam kenal.. done follow here :D

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Kena pergi melaka la nampak gayanya...

      Delete
  9. Cencaluk my fav....ermmmm lama x mkn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SA pun suka jugak...ramai betul penggemar cencaluk ni.

      Delete
  10. cencalok. sedap2. dodoi pun sedap.

    ReplyDelete
  11. Wlpn suami orng mlka, idak pula dia mkn cencaluk.. Hihi.. Sy xtahan bau dia..

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.