Semangat Kemerdekaan..

Aktiviti kami anak-beranak malam ni adalah melukis dan mewarna jalur gemilang..
Pada mulanya, cheq tengok ja kakak lukis bendera...
Dah salah, dia punya belang-belang tu dah berpuluh-puluh...campur dengan negara mana tah...
So, mama ngan abah pun nak tunjuk terror, pakat-pakat lukis...

Inilah hasil lukisan kami.. atas sekali kakak yang lukis, tengah mama punya dan yang bawah sekali karya abah...

Aktiviti yang tak mengeluarkan wang, boleh dibuat dirumah dan dapat mengeratkan sillaturahim kami anak-beranak...
Selain itu, kakak dan adik pun boleh belajar tentang jalur gemilang ni...
Sambil melukis dan mewarna, cheq terangkan pasal 14 jalur merah putih, bulan dan bintang serta warna-warna dalam bendera ni...

KAMI SEKELUARGA ANAK MALAYSIA DAN ANAK MERDEKA!!!

4 comments:

  1. Replies
    1. Xtvt malam-malam dgn anak2 sambil2 tolong kakak buat keja sekolah...

      Delete
  2. bagus aktiviti camni. meningkatkan semangat patriotik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn....dlm rumah jer pn. Tanpa mengeluarkan sebarang modal.

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.