Cabaran 30 Hari | Hari #19 : Resepi Kegemaran

Harini punya cabaran bab masak-memasak yang sangat sinonim dengan wanita. Cheq ni tak ler terror sangat bab-bab memasak ni. Resepi yang cheq suka masak adalah makanan yang bersup. Tak kira la sup ayam ke, sup daging ka, bihun sup ka...asalkan ada kuah sup tu. Sebabnya anak-anak ngan cik husband memang suka makan jenis-jenis sup ni. Lebih-lebih lagi anak-anak, makan nasi dengan sup ja. Takyah lauk-lauk tambahan lain dah. 

Lagipun sup ni mudah nak dibuat. Kalau malas sangat beli perencah jer masuk dalam air. Renehkan ja, dah siap untuk makan.

Salah satu resepi yang cheq buat untuk anak-anak.

Selesai cabaran untuk hari ke 19. Ringkas jer kannn.. 

#cabaran30hari
#kelabbloggerbenashaari

20 comments:

  1. kalau anak-anak dah suka makan,buat berkali-kali pun takpe kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka tengok anak-anak makan dengan penuh selera. Nmpk macam mama diaorg pandai masak...hehehe

      Delete
  2. anak2 sue suka mknn yang ber sup2 gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senangkan...makanan pun mudah dihadam mkn begini.

      Delete
  3. haha... sedap ni... KM suka buat ni... okeh, actually pakwan yang suka buat ni hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ringkas je.. satu jenis makanan ni je pn dh kenyang

      Delete
  4. Seronok bila sediakan makanan kegemaran anak2 nih.. seronok tengok diaorang makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib bek anak2 suka makanan yg senang nak buat...hehehe

      Delete
  5. peh.. sedap ni... anak-anak mama suka makan ni tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak2 suka ringkas camni, mamanya lgi suka senang nak buat...

      Delete
  6. Wah! Macam best je. Nak trylah nanti :)

    http://nurulzayani.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. uh sedap2.. tapi en asben yang tak berapa suka makan sup2 ni.. jarang2 sgt masak berkuah sup ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti hidayu pandai masak. Sebabnya takdak masakan yang lebih mudah dr buat sup...hehehe

      Delete
  8. hehe. pandai akak sahut cabaran ni ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harini cabarannya senang jer...kan selalu buat kat rumah.hehehe

      Delete
  9. mmg mudah sgt tu..semudah ABC..main campak2 je siapkan hiks..nanti time akak malas leh la try :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak-anak pun macam tahu ja mama diaorng ni malas masak, so suka makan yang simple. Nak bagi mama diaorang senang tak byk kerja...hehehe

      Delete
  10. first time dengar macaroni sup. boleh try la nanti. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dipelbagaikan macaroni ni. Macam-macam boleh jadi... antara berani dengan tak berani ja.

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.