Liebster Award Tagged by Kee Dee Kawaiigurl

Assalamualaikum... tiba masa untuk jawab soalan-soalan yang telah lama ditag oleh Kee Dee Kawaiigurl. Lama betul cheq perap soalan Kee ni, kalau ayam daging yang diperap ni memang dah cukup rasa dah. Sedap kalau dibakar ni. Hehehe...ni dah melalut jauh dah.



Ini soalan dari Kee :-

1. Apa nama haiwan peliharaan pertama korang ?
    Dulu masa kecik-kecik kat kampung ada bela kucing, tak ingat dah nama yang pertama. 
    Selalunya bagi nama ikut warna badan kucing tu. Kalau bulu warna putih panggil putih,  
    kalau bulu bertompok-tompok panggil tompok.

2. Benda apa yang korang paling nak dalam hidup ?
    Nak hidup bahagia bersama family tanpa ada gangguan dan hasad dengki dari pihak 
    luar.

3. Pengalaman manis time korang sekolah ?
    Bila diumumkan jadi second best student masa amik result SPM

4. Apa benda yang korang tak boleh berpisah ?
    Anak-anak. Pergi kerja 8 jam pun dah rindu giler dengan diaorang. 

5. Korang pernah tak nangis tengok citer kartun...?? Nyatakan sebab korang...
    Tak pernah lagi. Ada ka cite kartun yang sedih.

6. Siapa pelakon/penyanyi yang korang minati...?? Kenapa...?
    Penyanyi mestilah Dato Ct Nurhaliza. Pelakon Remy Ishak.

7. Kenapa korang nak berblog ?
    Suka membaca dan tambah kenalan.

8. Makanan apa yang korang suka makan ?
    Makanan yang dimasak oleh emak saya.

9. Kat sekolah, subjek apa yang korang paling BLUR...
    Perdagangan. Walaupun subjek tu macam senang tapi tak masuk dengan jiwa sebab tu 
    asyik blur masa cikgu ngajar.
    
10. Hobi korang apa ?
       Membaca blog.
       
11. Apa genre movie yang korang suka tengok ? Pasal apa?
       Romantik sebabnya dalam hati saya ada taman bunga...hehehe

Halamak...!!! Tengah best duk jawab soalan, dah abis plak soalannya. Macam tak cukup ja 11 soalan ni. Pasni kena tetapkan 21 soalan yang perlu ditanya...hahaha. Jenuh tu... Sori adik Kee, akak lambat jawab soalan adik ni. Kalau ada salah tercoret, mohon maaf yer...jgn serik tag akak lagi nanti


13 comments:

  1. seronok menjawab soklan2 di liebster award nie

    ReplyDelete
  2. hahahah same la.. dulu2 punye pgln nk pggl kucing.. putih la hitam lah tompok lah.. tamtih pon ade sbb hitam putih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang nak cam. Memang tak salah panggil dah.

      Delete
  3. tak apa akak..bagi kee..akak dah jawab tu pun cukup bagus da tu..ihihi.. :) ma kasih akak sebab jawab soklan adik.. :D ..bestt jer adik bca jawapan akak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe....agak-agaknya leh dapat markah penuh ni.

      Delete
  4. Ahahaha 11 soalan x cukup katanya. Akak pulak rasa bila nk habis soalan nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa JM, memang terlebih sangat dah 11 soalan ni. Ayat tapis-tapis tu..hehehe

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.