Cabaran 30 Hari | Hari #7 : Sejauh Mana Pendidikan Itu Penting Bagi Anda

Cabaran hari ini, nak kata senang, tak juga...
Nak kata susah, pun iye jugak...


SEJAUH MANA PENDIDIKAN ITU PENTING.




Tiada batasan kepentingan pendidikan ni sebenarnya. Pada zaman sekarang pendidikan a.k.a ilmu pengetahuan memang penting. Mencari sesuatu karier, yang paling utama akan dinilai adalah ketinggian pendidikan. Kecualilah orang tu ada kabel besar a.k.a jalan mudah nak dapat kerja.

Ibubapa mana yang tak mahu lihat anaknya naik ke pentas untuk mengambil ijazah. Walaupun ibubapa tu terpaksa bergadai tanah untuk melihat anaknya dapat peluang belajar.




Cheq pun ada niat untuk sambung belajar tapi bila difikirkan anak-anak, cheq tangguhkan dulu. Takut kebajikan kepada anak-anak terabai. Anak-anak zaman sekarang ni kalau ibubapa leka skit, takut terjebak dengan benda-benda yang negatif. Jauhkanlah perkara gini dari anak-anakku. Semoga anak-anak dapat teruskan niat mama mereka ini untuk sambung belajar ke tahap yang lebih tinggi...



#cabaran30hari
#kelabbloggerbenashaari

4 comments:

  1. Semua ibu bapa nk ank2 cemerlang dlm pelajaran kan..tanpa ilmu gelaplah dunia kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...zaman sekarang ni dh mencabar. siapa tiada ilmu akan ketinggalan.

      Delete
  2. pendidikan itu penting dan ilmu itu uga penting jadi jangan jangan berhenti belajar :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah...satu hari nak continue study jugak. Tgu anak besar skit.

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.