Cabaran 30 Hari | Hari #22 : Destinasi Percutian Idaman

Susahnya bagi orang yang kerja macam cheq ni nak bercuti. Nak plak dapat bos yang tak sporting. Minta cuti seminggu, dipotongnya tinggal 4 hari. Camna gayanya nak pergi bercuti. 

Walaupun kebarangkalian nak dapat cuti lama tu agak sukar, tapi cheq tetap berangan nak bawak anak-anak cheq pergi bercuti. Tempat idaman cheq tentulah kat pulau. Ada pantai dengan angin sepoi-sepoi bahasa. Biarkan ombak pantai menghempas kaki, bina istana pasir sama-sama, jalan di pantai sambil berpegangan tangan. Malamnya berbaberque di pantai.....fuhhhhhhh,  bestnya berangan. 

Pulau Langkawi  - dipisahkan dengan laut ja dengan kampung emak dan ayah. Last sekali pergi tahun 2002. Punya la lama ..

Pulau Pangkor - Baru sekali jejak kaki ke situ. Pergi dengan trip family. Kumpul duit sendiri tau nk ikut pergi ni.

Pulau Maldives - Kalau dapat pergi holiday kt sini memang marvellos la. 

#cabaran30hari
#kelabbloggerbenashaari


14 comments:

  1. yong pon nak gi maldives gak..kena cari modal berkepuk la mama ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah kita kerja sekuatnya...hahaha.

      Delete
  2. teringin jugak nak pi maldives! saya pun sukakan pantai. tenang ja. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sesuai sangat untuk tenangkan fikiran...;-)

      Delete
  3. ramainyer bloggers nak pergi maldives! ... hihik

    ReplyDelete
  4. Maldives memang cantik...ada kawan dah pernah pergi.
    Kena menabung ni nak pergi tempat cantik.
    Jommm...=)

    ReplyDelete
  5. ANDA DI TAG

    "Kalau mereka bijak bersaham di dunia, kenapa tidak kita bijak bersaham untuk akhirat" : Kongsi satu usrah di sini supaya ramai dapat tambah perkongsian, inshaa Allah tambah lagi saham untuk akhirat.

    http://kasut-rantau.blogspot.com/2014/09/perjalanan-blog-bersama-nur-as.html

    &

    http://kasut-rantau.blogspot.com/2014/09/segmen-walking-with-usrah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq kasut kusut. Tak sempat nak kejar dah ni...^_^

      Delete
  6. Bestnya kak jalan2. Kang nak p ajak sy sekali :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm...kita pusing dalam malaysia dulu. ;-)

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.