Cabaran 30 Hari | Hari #16 : Siapa, Bagaimana Saya 10 tahun lagi

Assalamualaikum semua..
Dalam tak sedar dah separuh bulan sahut cabaran ni. Mudah-mudahan cheq berjaya habiskan sampai 30 hari. Harini cabarannya siapa, bagaimana cheq 10 tahun lagi.

Hmmmm....10 tahun lagi, cheq dah masuk 4 series. Tapi itu semua rahsia Allah, ntah panjang umur ke idak. Kalau masih bernyawa, cheq tetap cheq jugak, takkan nk tukar jadi Siti Nurhaliza kut. Yang berbeza mungkin usia dan bentuk badan. Cheq tetap berkhidmat dalam pasukan seperti sekarang dan mungkin sudah berpindah keluar dari negeri Kelantan ni.

Tak dapat nak bayangkan la, anak-anak pun belum habis sekolah lagi. Tapi yang pastinya cheq dah memiliki rumah sendiri di kg. Ada rezeki nak ke Mekah samada buat umrah atau haji. Mungkin time tu dah ada anak lelaki.

Otak tengah freeze, tak dapat nk pikir dah. Cukup ka kut apa yang dah ditulis. Apa-apa pn masa depan adalah rahsia Allah. Tiada sapa pun yang dapat mengagak apa yang akan berlaku di masa hadapan. Cuma letakkan harapan untuk mencapainya.



12 comments:

  1. Haiii.. cakkkk..
    heeeee.. kalau bertukare jadi Siti Nurhaliza pun tak ngapeee... heeee
    done follow sini no. 91,
    sudi-sudikanlah follow me back yea..
    leh kita saling kenal mengenal,
    kunjung-mengunjung selalu..
    salam kenal yea.. =)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    kalau minat kucen leh follow blog
    teman yang lagi satu gak..
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sudi singgah sini. Done follow u back.

      Delete
  2. Tahniah ..u have been nominated for Liebster Award =)

    http://monologmya.wordpress.com/2014/09/16/monolog-mya-liebster-award-1/

    ReplyDelete
  3. Sama la kita, 10 tahun lagi 4 series la ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...kalau panjang umur sampaila 4 series tu.

      Delete
  4. 10 tahun lagi iolssss baru 3 series... kehkehkeh

    ReplyDelete
  5. Smg termakbul hajat nk tunaikn haji dan umrah insyaallah. Amin...

    ReplyDelete
  6. Kak macam dah bulan puasa sbb dah hari ke 16. Hehe. Moga tercapai cita2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih...tak sabarnya nk raya. Tq budak.

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.