Nak Jugak Sekali -Sekala

Nak pergi kerja pagi-pagi, tengok baju kerja sendiri...hmmm, hari-hari pakai baju sama. Dah bosan la. Tengok orang lain pergi kerja, bukan main cantik lagi baju diaorang. Bergaya mengalahkan mak datin, siap dengan manik bagai. Tudung plak bertingkek-tingkek. Jelessssnya tengok diaorang bergaya. Teringin jugak sekali-sekala nak bergaya ke opis. Tapi siapa la diriku ini !!!!

Cheq ni baju kurung boleh kira bape yang ada almari. Tu pun buat untuk pakai raya. Baju fesyen-fesyen lagi la takdak. Tengok ja la orang lain pakai peplum la, kebaya la.. Cheq ni nak pakai celah mana la. Baju kurung cheq yang banyak-banyak tu pun cheq dah sedekahkan kat orang. Daripada buruk camtu ja, baik bagi orang yang memerlukannya. Dapat jugak pahala.

Tapi ada baiknya jugak pergi kerja pakai uniform ni, takyah pening-pening pikir nak pakai baju apa untuk esok. Ada jugak dengar pelbagai rungutan dari orang yang berpakaian biasa ni. Dah pilih baju "rasanya baju ni dah pakai minggu lepas". Ada plak "takdak pulak tudung yang matching dengan baju ni".... So, bersyukur la cheq ni takyah beli baju banyak-banyak. Pakai je baju yang kerajaan bagi ni.




18 comments:

  1. kerja pakai uniform senang sikit kot? tak payah fikir banyak2 sangat...ekekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang banyak Farah, seminggu pakai baju tu ja...hehehe

      Delete
  2. haha... kerja pakai uniform ni memang kadang ada keinginan untuk pakai lain dari lain jugak... kehendak tu... weeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keinginan, nafsu nak bergaya macam orang lain jugak...hehehe

      Delete
  3. Kerja pakai uniform save bajet x yah buat baju byk2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baju pun pakai duit kerajaan, memang jimat banyak..hehehe

      Delete
  4. Ada kelebihan dan kekurangan..sekurang2nya pakai uniform tak senang nak melencong bila waktu kerja:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kalau mengular dari jauh dah nampak. Nak buat apa-apa pun pikir 2, 3 kali...

      Delete
  5. betul tu kak.. pakai uniform dah xyah pikir nak pakai ape tok baju sok..
    cume bile prgnnt baju dok ulang2 je... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time peknen jer la pun nak bergaya dengan baju peknen...

      Delete
  6. betul mama, pakai uniform lagi senang tak payah pikir dah :):)

    ReplyDelete
  7. Mudh pakai uniform... X pyah nk pening pikir baju apa.nk pakai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...sebab tu almari saya tak banyak baju.

      Delete
  8. tak payah tunggu pi kerja pun boleh aihh kalau nak bergaya. hehe =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sempat nak kemana, keluar kedai pun pakai track suit jer...tambah pulak ada anak kecik, memang tak pakai dah baju lip lap lip lap.

      Delete
  9. Senang pakai uniform kak. Sy pon xpandai nak gaya sgt. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun. Sekadar pakai baju kurung ja, tu pun rasa dah bergaya sangat. Hehehe...

      Delete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.