Liebster Award Tagged By Budak

Assalamualaikum. Inilah jawapan-jawapan untuk soalan yang telah ditag untuk saya. Terima kasih pada BUDAK yang telah menyedia soalan-soalan ini. Hehehe, skemanya ayat.


1. Pasukan bola sepak pilihan anda?
    Kelantan. Gomo klate gomo.

2. Lagu patriotik pilihan anda?
     Warisan - Sudirman

3. Berikan nama negeri yang anda duduki dan berapa buah daerah yang terdapat dalam 
    negeri tersebut?
    Kelantan. Ada 10 daerah. Kota Bharu, Pasir Mas, Tumpat, Jeli, Tanah Merah, Gua
    Musang, Kuala Krai, Machang, Bachok, Pasir Putih,
   
4. Asam pedas berasal dari negeri mana?
     Melaka bandar bersejarah.

5. Dalam banyak-banyak pantun, pantun apa yang anda sukai?
     Pantun usik-mengusik.
  
6. Kalau celup stoking dalam air yang berwarna merah, stoking jadi apa?
     Dah kena air, kompom stoking jadi basah.

7. Apa yang anda faham tentang "buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong   
     jolokkan"
     Buah cempedak tu jiran sebelah punya, minta tolong orang lain yang ambil. Sebab kalau
      kantoi, orang yang jolok tu kena kejar.

8. Dalam banyak-banyak negara, negara mana yang mempunyai banyak artis Kpop?
    Korea

9. Siapakah yang mencipta blogger.com? 
    Huhuhu...tak pernah amik tahu pn.

10. Pertahankan blog anda dengan mengatakan bahawa blog anda sangat best dan sebab 
       kenapa ia dianggap best.
       Blog saya ni takda la best sgt pn. Biasa-biasa saja. Terpulang kepada pembaca, kalau
       diaorg rasa best, diaorang akan singgah lagi.

11. Apakah perasaan anda semasa menjawab soalan-soalan diatas?
      Berasa sangat sedih ingatkan ni soalan terakhir, rupanya ada soalan  
      tambahan...yeahhh

12. Berikan sebarang komen tentang budak yang memberikan soalan diatas?
       Memang genius la. Soalan ni semuanya tak tercapai dek akal...huahuahua

13. Adakah anda menggunakan google.com untuk menjawab soalan diatas? 
       Tidak, guna otak yg Allah bagi...hihihi

DONE, selesai jawab soalan budak ni. Siap ada soalan tambahan lagi. Kalau jawab guna pen, kompom habis dakwat.

6 comments:

  1. Haha mekaseh kak dah jawab :)
    Len kali sy kasi pen. Terbaik r kak ingat daerah sekali. Perah otak jugak tu bina soalan. Sebab dah bnyk soalan sama. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari-hari bukak komputer kat tempat kerja, yang tu la akak selalu tengok...hehehe

      Delete
  2. nk tengok kite jwab cane? haha sini sini
    http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/09/liebster-award-7.html

    ReplyDelete

Sudilah kiranya bagi komen di sini.
Gunakanlah ayat yang menunjukkan anda seorang yang berbudi bahasa.
Terima kasih daun keladi,
Kalau.boleh singgah lah lagi.